mikaelaberglund

Alla inlägg under februari 2011

Av Mikaela - 11 februari 2011 20:27


Äntligen fredag ! :D 

Skolan va som vanligt.. Vi fick tillbaka Samhällerprovet som vi gjorde i onsdags, och då tyckte jag att det gick piss! Men ah, jag hade 46/49-alltså mvg (46-49 va mvg;))

Så då va jag helt plötsligt ganska nöjd ;) Sen rullade det på..


Kom hem halv 3 o då tittade jag tv oså. Gick sen ner till stallet o började borsta Oki, sen kom Bella och hon skulle rida Bina igen med mej, och även Ia och Sofia kom :D 

Hästarna hade varit ute idag, hela staketet va nerrivet på ett ställe.. Bina hade gått ut först sen Oki sa stallägan. Så det blir till att försöka fixa det imån :)


Nu har jag tittat på tv och ätit. Idag åt vi fläskfilé med sallad/tomat/gurka till, och sen annanaskross blandat med chilisås-det va jättegott !


Imån blire konfa igen.. blää!


sommar!  

Av Mikaela - 10 februari 2011 15:37

Vila..

Av Mikaela - 10 februari 2011 15:32

Vaknade o gjorde i ordning mig, gick till bussen.


På morgonen i skolan DANSADE vi ! Heeeela 8:an , och först ville jag verkligen inte det, men när vi väl va igång så va det väl ganska kul ;) eller kul o kul men ah ..


Sen va dagen som vanligt, förutom efetr lunch då vi skulle haft NO men läraren va sjuk så då hade vi valfritt , o jag skrev lite på novellen på datan :)


Och nu kom jag hem vid halv 3 :)

Ikväll blir det till att träna med Mathilda !

Av Mikaela - 10 februari 2011 15:20

Bella red Bina, med mig och Oki! :) (läs hennes blogg)


Och när hon kom så ringde hon o sa att hon inte kom över den stigen som man går för att komma till stallet från det hållet eller så., för det va översvämmat !

Och då sa jag att hon skulle vänta där, och jag tog med 2 grimskaft och en grön plasthink (mjuk o stor) och gick dit .

Och det va ju typ is över eller så , på vissa ställen va det tjockare is än andra. Och det va iaf 30 cm vatten eller ngt ? 

Jag kastade över hinken som satt fast i grimskaften(som jag höll i ) och hon satte sig i den då, och började hacka is med en pinne och jag drog försiktigt, och det gick frammåt, sen tog vi i isen, så då fick hon hacka lite till och så gick det så. xd haha , tillslut kunde hon gå ur hinken o gå upp på tjockare is !


Det såg nog riktigt kul ut om ngn såg oss! xd värsta äventyret :p hahah



Bella hade gjort en finfin bild på äventyret :p

Jag är det som håller i grimskaften o bella sitter i hinken! xd  



Själva ridningen gick iaf bra :)) Red ca 40 min kanske? och galopperade oså, eller iaf jag ;)

Bella galopperade en sträcka :)

Oki va iaf dampig! Måste galoppera av honom ordentligt snart :)



Sen red jag en liten sväng till med Elin , och då va han mer stissig ... ;)

Av Mikaela - 10 februari 2011 15:18

Mojje kvar hemma hos oss :)


Skolan då, och den gick ganska fort.

Fiick sluta kvart över två istället för kvart i 4 ! Så det va ju bra.


Ett till inlägg som e tråkigt, men somsagt-jag skriver detta dagen efter oså..

Av Mikaela - 10 februari 2011 15:12


TRÄNING

På ena långsidanva det två studs - ett galoppsprång- oxer- tre galoppsprång(sen 2e)-3 studs

På den andra en oxer.


Först red vi fram o då va Oki spänd o lite stissig oså. Men sen när vi började hoppa oså så blev han riktigt bra-lydig, fast han va ändå ganska pigg oså, men han lyssnade ändå.

Och när jag skrittade han när man väntade oså, så va han jättefin och mjuk odedär ;)


Inte på detaljerat, då jag skrev detta 2 dagar efter .. 

Av Mikaela - 10 februari 2011 15:08

Det började med att vi inte hade ström på morgonen! Den gick när jag plattade håret , höhö ! Men jag kom iväg till skolan iaf och den gick väl bra .. ;) 


Sen följde Johanna med hem :* Och då hade vi inte heller ström -.- Så vi åt mackor o lite sånt .

Vidare till stallet, och iväg till träning.


Hemma igen så gjorde vi inget speciellt :)


Mojje va fortfarande hemma!

Av Mikaela - 7 februari 2011 16:38

När jag vaknade idag va jag sjukt trött! Som vanligt nu för tiden ...

Men Mojje kom till sängen så då vaknade jag lite ( han skulle kastreras)


Jag kom iaf upp o gick till bussen .


Första lektionen har vi inriktning sen svenska-geografi-lunch-engelska-klasstid


När skolan slutade hämtade mamma mig och vi körde till Kalmar Djursjukhus o skulle hämta Mojje , som varit där hela dagen ! 

Han har kastrerats o IDmärkning o rensat öron oså :p Vi hämtade han då o körde hem , tog in hästarna och sen hem hit :)

Mojje ligger nu i mitt rum , men han är pigg oså! Mamma gör mat och jag sitter här..

Ska plugga sen , men jag orkar ju inte det ! (sämhälleprov på onsdag)

Det värsta är att jag fattar ingenting...


Aja, kul inlägg.. 

Presentation


Bilden: www.fotohenke.se

Jag heter Mikaela och är 15 år .

Jag går alltså i 8:an på Södermöreskolan.

Jag bor hemma i ett hus med mamma , pappa och min storebror Viktor (18år) + 2 katter (Tarzan & Busen) och 1 hund (Tyson).

På fritiden rider jag

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

HUR GAMMAL ÄR JUST DU SOM LÄSER MIN BLOGG?
 5-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 Äldre än något här (över 25år)

Länkar

Lämna ett spår efter dig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards