mikaelaberglund

Alla inlägg under mars 2011

Av Mikaela - 31 mars 2011 17:56

  • Om mig
  • Mina föräldrar
  • Mina syskon
  • Min bästa vän
  • Ett ögonblick
  • Barndomsminne 
  • Min förebild
  • Vad är kärlek?
  • Mitt favoritminne
  • Mina vänner
  • Det här upprör mig
  • Det här får mig att må bättre
  • Mina rädslor
  • Min favoritplats
  •  Mina drömmar

MIN BÄSTA VÄN!

Om denna "fråga" hade varit för ett några månader sen så vet jag absolut vem som hade varit den bästa bästa vännen, men det behöver vi inte gå in på nu...

Men nu är nu!

Den första jag bara tänker på snabbt är ju Ebba! Men sen har jag såå många andra vänner som ändå är bästa vänner- som t.ex "vi fem", vi höll ihop i låg o mellanstadiet, men som även idag håller ihop, vi behöver inte alltid prata osv men det är ändå vi

Jag skriver lite om varje..


Ebba Rodhelind:

En underbar person som jag av ett sms lärde känna sommaren 2010, och ah vi va typ varje dag- nä inte riktigt , men så ofta det gick, och det har hållt i sej. Mindre nu när skolan är men så ofta det går så är vi ! :)

Sen träffas vi ju på tävlingar osv .

Jag har underbart kul med henne o ah jag behöver inte säga så mkt mer, hon är helt underbar, vi är mer eller mindre som syskon .. ;)



"Vi fem":


Tove, Mathilda, Bella, Ia, och sen jag då.


Vi är vi, hah ! xd 

nä men jag har så otroligt många minnen med dessa tjejer, och vi har hållt ihop länge! Vi behöver lxm inte va hel tiden utan vi vet ändå att vi finns där för alla. Och ja vi bråkar eller jabbar ganska mkt, men vi har oxå underbart kul !


Ia och jag går i samma klass och ah vi kan bråka väldigt mkt ! hahah Men sen efter det så kan vi typ skratta åt det o ah ;) Och ibland driver vi ju med varandra oxå, typ låssasbråka och alltmöjligt! Men om Ia och jag är båda på surigt humör o envisa den dagen- då går vi inte riktigt ihop :D men somsagt, nästa dag kan det va bort, o det är det vi vet så väl :)


Sen går Bella, Tove o Mathilda i en annan klass men i samma arbetslag, och ja, vi vet vart vi har varandra!

Bella o jag är väldigt tajta egentligen, men vi är lxm inte så himla mkt med varandra, men henne kan jag verkligen prata med om allt, och tror hon känner likadant!

Tove o Mathilda är det egentligen likadant med , vi har så otroligt kul allihop !


Vi brukar så ofta vi kan sova över o hålla vi fem i liv , och det tycker jag är bra!



Många andra underbara vänner men som jag kankse inte umgås med på det viset, men som jag har ändå har riktigt kul med och som jag är bra vänner med!






 

Av Mikaela - 31 mars 2011 17:46

Red i ca 1h 30min i skogen idag med xd 

Idag red Ebba Oki en bit ox¨å !'

Båda hästarna va pigga:)


Sen när vi kom hem så hoppade vi lite på ridbanan, och Bina kan hoppa! :D hah, och så blev det lite damp där oxå xd Mamma kom dit o tittade o höll bina när ebba hoppade oki o så ! :D


Är skit samma, allt gick bra iallafall! :)

Av Mikaela - 31 mars 2011 17:37

Vaknade upp bredvid Ebba idag då, och vi vaknade typ vid 8 , halv 9 :)

Åt frukost , och dampade lite, sen gick vi ner till stallet!

Gjorde i ordning Bina o Oki för en runda (kommer i nästa inlägg)

Sen hade mamma fixat stallet, så då gick vi hem efter det !

Vi började baka en Fransk Chokladtårta, o den blev ..god, men inte supergod ;) hah

Sen åkte hon hem!



Ebba Rodhelind är underbariiiis!


Började sen blinga om min hjälm (JWhjälmen), på rosetten , har haft det innan ju, men mamma hade köpt nya och små, så jag ska göra det tätare oså ! :)

Tog alla, men det räkte inte riktigt, så är inte helt klart än.

Har precis tagit in hästarna nu, och ska inte göra något speciellt.


Idag har jag alltså haft studiedag, men imån är det skola igen....


Det planeras lite roligheter till imån, o hoppas det blir av oså nu ! :D


 




 

Av Mikaela - 31 mars 2011 17:30

Ja, som jag skrev så red vi alltså ut med Oki och Bina då :)

Och vi red typ ganska långt , o i typ 1h 30 min xd 

Men allt gick bra, o dom va pigga!




    





 


Av Mikaela - 30 mars 2011 16:23

Hejsan allesammans ! 


Först ville jag bara säga att jag är otroligt glad när jag ser att hela 66 st besökte min blogg igår ! :D Fortsätt så :))

(somsagt-för min blogg är det ganska mkt!)



Iallafall, så gick jag till skolan idag som vanligt, och det va väl okej, lite tjurig ibland :P hahah

Sen åkte vi då till hästinriktningen och idag va det bara Jag, Ia, Alva, Emmy, Anna, Jenny, Karolin (om hon stavar så?;)) och Magda- och vi hade faktiskt riktigt kul! xd hahah

Ridningen gick väl typ bra , hade Lucky (stavning? xd) 


Åkte sen hem o nu väntar jag på Ebba !! :D Hon ska sova här tills imån- vi har studiedag då :) loveit! Y

Tror vi ska skritta Oki o Bina en sväng :)



Tror inte jag skriver mer ikväll, så vi ses väl imån! :)



 


 




   

Av Mikaela - 29 mars 2011 19:21

Den 20 mars fyllde jag 15 år, och då fick jag mest pengar, så jag va o shoppade kläder ;)


skor


 

jeans och en "hålig tröja"


 

den "håliga tröjan" igen


 

(ingen bra bild!)  marinblått linne, typ långt..



 

vit blus eller vad man ska kalla det xd



 

gulaktig t-shirt


 

helt vanligt vitt lnne



 

grå "kofta"


 

typ magtröja, inte superkort men inte lång heller :p




+ ett par vanliga svarta leggings









 

Av Mikaela - 29 mars 2011 19:06

                                       


egentligen ska det vara tvärt om i ordingen, för dom med snö togs före dom utan :D








 

Av Mikaela - 29 mars 2011 17:32

Nu när Annas hästshops cup har varit så har jag vunnit 600kr alltsomallt i presentkort på Anna's, och då har jag 5 alternativ som jag tänkt på vad jag ska köpa för det..



1. Union Jack schabrak

Snyggt, och tror Oki skulle passa ganska bra i det. 


 




2. Whitaker schabrak

Fast isf svart eller blått. (hittade ingen bra bild på det)

Snyggt detta oxå, inget mer att säga ;)


 




3. Charlies owen (stavning?)

Har en sån, men den är faktiskt liite för liten, sitter åt lite mkt tycker jag. + att det BÖRJAR bli lite solblekt (a) Så isf ska ja ha min gamla hemma (ja, den sitter åt lite, men den är inte  obekväm för en ridtur hemma)

Men dock så kostar den ganska mkt och då är 600 bara en bit på vägen- vilket betyder att jag måste spara lite innan jag köper den.





4. John Whitaker-skydd 

Sånna jag provade ju, men dom va ju för små- skulle behöva typ cob.

Skulle vara snyggt till mitt JWschabrak.





5. Köpa det jag ser just då och vill ha

Ja, skita i det jag skrivit innan och bara impulsköpa. Små saker eller stora saker , men inom 600 .






Ja , det är svårt!

Men vilket skulle ni göra? Hjälp mig lite på vägen och kom med kloka råd tack ! :D





 



Presentation


Bilden: www.fotohenke.se

Jag heter Mikaela och är 15 år .

Jag går alltså i 8:an på Södermöreskolan.

Jag bor hemma i ett hus med mamma , pappa och min storebror Viktor (18år) + 2 katter (Tarzan & Busen) och 1 hund (Tyson).

På fritiden rider jag

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

HUR GAMMAL ÄR JUST DU SOM LÄSER MIN BLOGG?
 5-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 Äldre än något här (över 25år)

Länkar

Lämna ett spår efter dig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards