mikaelaberglund

Alla inlägg under maj 2011

Av Mikaela - 31 maj 2011 22:02

Idag efter jag skrev så solade jag i typ 30 min sen åkte jag ner till badet med Ia, Bella o Tove, och vi solade o badade en stund.. :))

Cyklade sen hem och då fixade jag lite i stallet, och sen åkte v till avsluting på träningen för Bella ! Och idag fick jag låna en d-ponny av snälla gardhems! 

Chifen eller ngt sånt hette dfen!:) Jättemysig o rolig va den !


Idag som avslutning körde vi en liten laghoppning, snabbast tid vinner ;) Kul va det ! :D


Fikade sen lite och sen åkte vi o hämtade hö .. ;)


Tack Gardhem's för lånet !! :))



Har ingen ork till att skriva xd 

Av Mikaela - 31 maj 2011 10:27

Efter skolan igår så cyklade jag och Bella till affären och köpte glass ;) Cyklade tillbaka till henne och då solade vi :)

Lite senare sen så gick vi hem till mej och honb målade mina naglar bl.a :D 

Tog in hästarna :*



Idag vaknade jag vid halv 9 , och har sovit väldigt dåligt inatt, eller nä, men legat dåligt med min nacke, det är steeel :/ hehe


Nu gör jag ingenting, känner mej ofräch så det blir nog en dusch sen .. ;)




Oki :**


www.fotohenke.se 

Av Mikaela - 30 maj 2011 08:38

Nu sitter jag i skolan och har inriktning, alltså blogg .. Och vi ska skriva om vår, eller hästarna eller något, men jag har absolut ingen aning om vad jag ska skriva på min blogg.. ?



Oki skriver jag ju om till vardags .. Och vår..? hmm, bilder som jag tagit på vårblommor har ni ju oxå sett.




Ganksa dålig bild.. ;)



            Oki och blommor .. ;) Sista bilden är Oki i vååårsolen :D hah


Aja, jag vet ju inte vad jag ska skriva om vår, eller om Oki eftersom han skriver jag ju om hela tiden, dock inte lika myket nu efterom han e halt ..




------------------------------------------------------------------------------------------


Idag ska jag till tandläkaren vid hav elva, eller mamma kommer då. Hoppas verkligen att dom säger att dom tar bort den om en vecka eller något ! Är trött på den nu, har haft den i 2 år o 1månad eller ngt ..


Sen antagligen tillbaka till skolan och efter skolan blir det väl att gå med Oki och fixa lite :)


Av Mikaela - 29 maj 2011 19:41

Hemma at home nu.. ;) Viktor o dom vann , med 5-0 eller något.. 


Nu är jag sjuuukt trött, och ska bara slappa, och.. plugga... Stallet en runda sen :)

Av Mikaela - 29 maj 2011 15:55

heeeeeeeeeeeeeeejsan !


Varit i Nybro nudå o kollat ! :)) Nu ska vi vidare till Örsjö , titta på Min käre Bror, när han spelar fotboll ;)


Juste, grattis( eller vad man säger) till min älskade mamma på Mors dag ! :**









Kommentera liiite mer kanske ? (a) Frågor eller vad som helst!    

Av Mikaela - 29 maj 2011 08:06

Redan påväg till tävling! Mamma ska va va sjukvårdsansvarig ,:)


Hann mocka o fixa allt i stallet innan. :)

Sen ska vi kolla på Viktors fotboll ! 








Hörs senare!

Av Mikaela - 28 maj 2011 16:30

Woohooooo, nu har lilla duktiga jag både städat huset o lagat mat ! Dock så kunde jag inte slutföra matlagningen då det va fel creme fraiche som va hemma xd, så dom får köpa den vi ska ha!


Det är nämligen karljohan ngnting .. :p Med kyckling i :) Till det tagiateller (stavning) och ris -för jag ville ha det till detta :D


Letade efter bild på google, men den fanns inte - bara på själva creme fraichen :)





Jag tycker iaf att det är ruskigt gott, och enkelt ! ;)  

Av Mikaela - 28 maj 2011 14:10

Jag fick för mig att jag hade bloggat på morgonen idag ..? Tydligen inte..


Vaknade tidigt idag :/ Typ vid 7.. Låg kvar ett tag, sen kom mamma in o vi satt vid datan o kikade lite xd

Pappa spelade golf :)


Gick upp o åt frulle. 

Sen gick vi till stallet och jag gick med Oki ,mamma började fixa stallet  När jag kom tillbaka så borstade hon Bina, men släppte ut som sen och då gjorde vi klart stallet tillsammans!


Fick något himla ryck och körde lite guidetur i Påryd, alltså runt om typ xd hahah

Slutade hos mormor med fika !


Kom nyss hem och gick ut med Tyson, och nu åkte mamma o pappa in till staden ;) De skulle fixa på farmors grav.. :)

Jag ska dammsuga o torka golvet , och även laga mat medans dom är borta :D Haha 


 


Bäst att sätta fart i det fina vädret.. ;)

Presentation


Bilden: www.fotohenke.se

Jag heter Mikaela och är 15 år .

Jag går alltså i 8:an på Södermöreskolan.

Jag bor hemma i ett hus med mamma , pappa och min storebror Viktor (18år) + 2 katter (Tarzan & Busen) och 1 hund (Tyson).

På fritiden rider jag

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

HUR GAMMAL ÄR JUST DU SOM LÄSER MIN BLOGG?
 5-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 Äldre än något här (över 25år)

Länkar

Lämna ett spår efter dig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards