mikaelaberglund

Alla inlägg under maj 2011

Av Mikaela - 22 maj 2011 19:18

Kommit hem från fotbollen ganska nyligen.. Dom vann med typ 6-0 eller ngt..;) 

Va med Tove, och Måns lite oxå :p

Sen tog vi in hästarna , och nu sitter jag här :D


Ska nog duscha o måla naglarna ikväll.. Eller duschar jag i mån, hm.. Svårt val xd 


Inte mycket till inlägg nu heller- vad vill ni läsa om ? Något som jag ska skriva om ikväll alltså..

Kommentera- Vad vill ni läsa om just ikväll? 



 

Av Mikaela - 22 maj 2011 15:17

Tillbaka i hemmet ;)


Varit på Udden och tittat , mkt kul ! :)


Nu hemma och ska jag typ bara sitta vid datan och vänta på att klockan ska slå ngt innan 5 , för då ska Viktor spela fotboll o jag ska titta :)

Stallet fixade vi idag på morgonen innan vi åkte . :)



Inte mkt till inlägg, men en uppdatering iaf !


Men då får ni bilderna på det jag fick i konfa present och sen datorn o pengar :)








        


Av Mikaela - 22 maj 2011 08:12

God morgon !


Jag ligger i sängen fortfarande o surar, blev väckt av grannens maskin av något slag -.-  Och då va klockan typ kvart över 7 halv 8 ...

Aja, iaf så vet jag inte än om det ärfint väder ?:) haha , det får jag väl se snart. 

Idag blir det väl Udden då :)) 



Har jag förressten sagt att Oki fyllde år 5maj, Mojje 6 maj och Bina 10 maj ? Tro inte jag bloggade då... Men Oki är 11, Mojje 1 , Bina 5 år nu då :)



     

Av Mikaela - 21 maj 2011 23:02

Nytt utseende .. Vad tycker ni ? Jag ska kanske ändra texten igen, det finns ju typ hundra olika typsnitter så ah .. xd 


Men ikväll har jag varit med Mathilda och Ia och vi har ja dampat litee ;)


Nu har Mathilda typ gått hem för en stund sen, och jag har suttit o fixat med bloggen .. 

Nu pratar jag med Petter på skype , hahah !


Måste typ sova snart.. O imån åker jag till Udden på Hästens dag! :) 



Nu ska jag snacka vidare , godnatt :*



Vilken tycker ni ? 






 




 


(denna har jag ju nu..)



   

Av Mikaela - 21 maj 2011 15:35


Hann inte blogga igår då jag skulle till kompisar och innan det stallet.


Men skolan var helt okej, sen så åkte jag hem och kom hem ca halv 3.

Tove va med mej hem då och vi åt o gick sen ner till stallet. Gick med Oki och fixade stallet klart.


Sen cyklade vi till henne- och det gick väldigt bra.. ;) haha

Åt där, och sen så kom Ia och då yklade vi alla tre till affären och köpte godis ! Lämnade det hemma hos tove och fortsatte mot Mörevallen- Påryds A.lag skulle spela , dom vann med 11-1 tror jag ;)

Däremot blev vi uppätna av myggen o knotten -.- 


Åkte hem igen till Tove sen snackade vi o ja, soc sen :)




Vaknade upp där idag och vi gjorde inget speciellt. Cyklade hem någongång vid 12 kanske ? Eller 11 eller ngt..

Då drog mamma o jag till stan, och det blev ett par kläder inhandlade- linnen, shorts, skor.


Har kommit hem och fixat med headern nu . Ska alldeles strax till stallet o fixa klart, och sen blir det grillat :)


Ikväll tror jag det blir hemmakväll men datan och chatt med många roliga människor ;)



Men påtal om headern/bloggen- Är texten jobbig att läsa ?

Ge tips om hur det är för er ..:)




 


Av Mikaela - 19 maj 2011 20:00

Nu är jag hemma så nu kan jag skriva om dagen .


Började med att gå till Råby, inte så farligt långt, sen informerade dom oss lite och sen fick vi byta om till "deras" kläder som man hade på den tiden!


Sen va allt igång, vi va i "köket" och fixade och ja, finns inte så mkt att berätta.. ;) Men det va kul att se hur dom hade det på den tiden :)


När jag kom hem va jag ruskigt sur för att ingen ville titta på fotboll med mej, men fick tillslut med mej Ia, så hon kom till mej och då började vi med att plugga till historiaprovet imån, och när vi va klara med det stack vi till satllet och gick med Oki o Bina i 20 min, gick bra!


Hem igen o byta om och vid 6 körde mamma oss till fotbollen . Det va några killar i vår klass, och några andra som vi känner som spelade :) Tittade dock inte på hela för pappa kom ohämtade oss när han va påväg hem från hans träning oså :)

Men det va kul, och hah ja jag tycker faktiskt det är mkt kul att titta på fotboll, även fast jag egentligen inte är så himla intresserad :D


Nu blir det historiaplugg igen .. blääää.

Känner att det sitter massa knott o allt på mig -.- buhuuu haha



 

Av Mikaela - 19 maj 2011 07:22

Godmorgon !


Va lika trött idag... Kanske ska börja med att sluta va upp så sent ?..

Ja, det tror jag att vi kör på, för nu har jag ju datan näratill hands så jag kan titta på bb-avsnitten dagen efter på datan;)


Nu har jag iaf duschat, det va inte min plan när jag vaknade, men började sen borsta håret och nä, jag va tvungen att duscha ..

Så nu blev det lite stressigt denna morgon oxå, då bussen går 07.50 typ, och jag ska torka håret o allt!


Idag ska vi till Råby hela dagen, vilket innebär, inget smink,ingen mobil och helst skor som inte är så väldans fina oså och sen ska vi låna kläder där. Mitt namn idag är Signe ..;) Som ni kanske förstår så ska vår klass idag åka tillbaka till 1800-1900talet , vi kvinnor ska serva männen o.s.v


Blir ett inlägg om det när jag kommer hem , men nu måste jag gå, tjenixen ! :)



 

Av Mikaela - 18 maj 2011 21:10

Kommit hem från zumban för ett tag sen, det va kul men svårt o jobbigt xd haha


Innan det gick Mathilda och jag med Oki, och det gick.. bra xd han gick ju , hahah ;)


Nu ska jag fodra och sen Bigbrother ! :D



Presentation


Bilden: www.fotohenke.se

Jag heter Mikaela och är 15 år .

Jag går alltså i 8:an på Södermöreskolan.

Jag bor hemma i ett hus med mamma , pappa och min storebror Viktor (18år) + 2 katter (Tarzan & Busen) och 1 hund (Tyson).

På fritiden rider jag

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

HUR GAMMAL ÄR JUST DU SOM LÄSER MIN BLOGG?
 5-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 Äldre än något här (över 25år)

Länkar

Lämna ett spår efter dig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards