mikaelaberglund

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Mikaela - 5 mars 2011 19:22

Ingen bra bild direkt, men ni får iallafall se lite xd haha

Men här har ni det jag ska ha på Oki imån, sen är det ju det vanliga- sadeln o tränset o ah min utrustning odedär ;)

Här får ni även se 2 av alla mina köp i GTB - JW schabraket o pannbandet, skydden ska jag eventuellt köpa av Johanna imån (ifall Oki kan ha dom)

OBS! Pannbandet jag har köpt, har två rader bara , med större stenar..



  

Av Mikaela - 5 mars 2011 18:27

  • Om mig
  • Mina föräldrar
  • Mina syskon
  • Min förebild
  • Min bästa vän
  • Ett ögonblick
  • Barndomsminne 
  • Mina drömmar
  • Vad är kärlek?
  • Mitt favoritminne
  • Mina vänner
  • Det här upprör mig
  • Det här får mig att må bättre
  • Mina rädslor
  • Min favoritplats
  • Det här saknar jag

                          MIN FÖREBILD:

JAg har "två olika" sorters förebilder. En är en stor ryttare och den andra är lxm en förebild runt om mig . 


Dn stora ryttaren: ehm.. först tänkte jag lxm att det va typ Roffe eller ngn sån, men när vi va i göteborg så hittade jag en ny och det va Luciana Diniz, som red för Portugal (tror jag xd). Och jag visste inte ens vem det va innan, men jag fastnade för henne, MEST för en sak- Hon va så himla trevlig mot sin häst ! När hon kom in klappade hon om den o typ viskade i örat, och sen på prisutdelningen så stod hon hela tiden o klappade på hästen, bakom sadeln o halsen och ah va bara allmänt gullig mot sin häst!

Hon verkade ha bra kontakt med hästen:)

Och det tyckte jag om, så därför får hon bli min "Stora förebild".

  

Inte den bästa bilden men ah ;)



Sen då, förebilden runt om mig.

Det är min tränare Ann "Bella" Rodhelind helt klart !

Hon har alltid stöttat mig, och när det gick som värst med Oki och mig så trodde hon på oss ändå. På träningarna så fick hon fram allt som hon ville att jag skulle göra på rätt sätt, lxm inte allt på en gång, utan lite i taget och nu kan jag få ihop allt samtidigt.

Och jag är inte jättetuff på typ högre höjder, eller förut räckte det med typ 1m för att jag skulle bli likblek i ansiktet, men hon pressade mig lite  ändå, för hon visste att Oki klarade det OCH även jag. Det va bara jag som va osäker, men det har gjort att jag idag tycker inte alls att 1m är särskilt skrämmande ! Och det kan jag egentligen bara tacka Bella för- hon fick mig att förstå att jag klarade ju det med .

Sen även om det strulade med mig o Oki, tex att vi stannade hur många gånger som helst på ett o samma hinder, så va det lxm inte "*suck* nu tar vi o tränar ngn annan" Nej , hon la ner tid på mig oxå, och hjälpte oss över alla trösklar som stod i vägen !

Jag har verkligen förtroende för henne, om hon säger tex hur högt jag ska hoppa på tävling/träning så vet jag att hon aldrig hade sagt att jag skulle göra det , om jag inte hade klarat av det . Och det som hon säger att vi ska göra med Oki eller ngt - det gör vi oftast oxå.

Jag tycker att det är viktigt med förtroende för tränaren , man ska kunna prata med tränaren om saker o ting, och även kunna diskutera saker på träningar, om det tex inte funkar och sen lyssna på det o inte fråga ngn annan sen. Och även kunna skratta o ha kul!!

Hon kan träna allt från orutinerade till rutinerade ryttare, hon får fram saker o ting på den nivån man är på , det tycker jag är positivt. Om det är en nybörjare kan hon lxm "leka" fram att dom gör rätt, och till mer rutinerade kan hon ju lxm va hård men ändå skojjig , precis så som det ska va enligt mig :)

Sen blir man alltid på glatt humör när man träffar henne, hon är så glad o positiv till allt ! 


Sen har hon ju även en underbar dotter oxå.. ;) hehe


Jag är ju helt klart bäst på att förklara saker o ting oxå -.- haha , jag vecklar in mej o "hoppar" o ah, men hoppas ni fattar iaf xd

  

Haha (a)

Av Mikaela - 5 mars 2011 18:12
















     







     




Dåliga mobilbilder som jag tog på tavlorna, så det är inte så bra kvalité ;)  Iallafall 2 av dom är helt suddiga xd

Men den sista bilden är mer för att visa ungefär hur jag såg ut innan tandställningen, och den bildern är ifrån 6an tror jag. 

Dom andra är ifrån första korten på dagis typ, och sen lekis o sista är ifrån 4an. Men sen tog vi ju inte kort varje år heller, så det hoppar ju lite .. 


Skratta o njut ! ;) 

Av Mikaela - 5 mars 2011 18:09

Red barbacka, i skogen och även lite i hagen sen när jag kom tillbaka!

Gick bra. Galopperade oså där jag kunde !



Av Mikaela - 5 mars 2011 18:00

Hejsan :)

Idag vaknade jag vid 8 ungefär och gick upp nästan direkt ..

Slappade o åt frulle till 9 nånting och gick då ner till stallet ! :)

Släppte ut och då kom Majsan med hennes barn . Vi mockade , spånade , hö och sopade o allt det dära nivet ! ;) 

Sen åkte dom hem, och då började jag fixa i sadelkammaren . Vi är själva i stallet nu, så då har jag gjort om där inne oså, eller brett ut mig lite mer ;) haha

Är nöjd! Men sen smörjde jag oxå, och ah småpysslade med allt egentligen !


Sist men inte minst så red jag lille Oki oxå :) 

Kom hem vid 5 , och då gjorde jag hemmagjord pizza till mig o familjen :) (fast viktor är inte hemma;)) hheh


Nu har vi ätit den och den va good men jag blev määättt xd


Allt är klart för imån , förutom att jag inte har packat oså, men allt är färdigtsmörjt oså. 

Oki ska fixas oxå, jag kanske gå ner ikväll o fixar han oxå, men det får jag se lite ;) Annars fixar jag han imån .


Denna dag va helt underbar- fint väder oxå ! 



Bilder på sadelkammaren kommer inom snarast , och även GTBhorseshow shoppningen ;) 


  

Presentation


Bilden: www.fotohenke.se

Jag heter Mikaela och är 15 år .

Jag går alltså i 8:an på Södermöreskolan.

Jag bor hemma i ett hus med mamma , pappa och min storebror Viktor (18år) + 2 katter (Tarzan & Busen) och 1 hund (Tyson).

På fritiden rider jag

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

HUR GAMMAL ÄR JUST DU SOM LÄSER MIN BLOGG?
 5-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 Äldre än något här (över 25år)

Länkar

Lämna ett spår efter dig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards