mikaelaberglund

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Mikaela - 22 februari 2011 21:20

Oj , liten bild..  


Iallafall, så började vi med att rida fram o red över cavalettisar (vid gul ring), då va han lite "struttig" och inte direkt mjuk oså. Men vi tog det som det va, då jag inte (som många andra) har jättemöjlighet att rida igenom dom hemma, för det blir mest skritt i samhället o försöker springa lite, och åka till ridhus ngngång i mitt fall.

Men iallafall så började vi komma sen på där det är blått runt, och där är det bom-hopp-bom, det gick bra och vi höjde upp det lite efter vartannat o tillslut låg det på 105 cm (ca.), och Oki hoppade jättebra! 

Vi sänkte det igen och hoppade den och fram till oxern (vid pilen, fortsätt frammåt)-gick bra !

Sen hoppade vi den linjen och vidare på "5ochhalvan" (vid grön) . Sen kom vi bara på den och höjde upp den lite oxå, landade på 115-120cm och det gick jättebra!

Sänkte ner det till ca 1m och kom på blå linjen, grön och sedan linjen vid röd, som va två oxrar med 3 galoppsprång emellan ! 

Hoppade det, och sen höjde vi upp sista banan och alla oxrar låg på 105-110cm och det gick helt super !


Inget strul på hela träningen och allt gick jättebra (i själva hoppningen iallafall), det känns bra till söndag då det är LB och LA i Tingsryd- det ska bli kul ! :)

Det är sån skillnad nu, han bara hoppar och tar i själv , och vill över- det är såå kul! :)


Förresten, så rider jag med Mia Johansson, Emmie Jönsson och Ebba Lindberg ( fast hon va inte med idag), tror nämligen inte att jag har sagt det innan ? 




Det kändes som ett rörigt inlägg , men hoppas ni fattar ;)



  

Av Mikaela - 22 februari 2011 15:51

Av Mikaela - 22 februari 2011 14:53

Av Mikaela - 22 februari 2011 14:31

Vaknade idag vid 8 o gick upp. 

Jag skulle till tandregleringen . Vi åkte iväg och idag gjorde dom som vanligt i munnen, tog bort gummiband och så. Skulle ha två gummiband på ena sidan o en på den andra. 6 veckor tills nästa tid, och jag ska förhoppningsvist få ta bort den till sommarn - sommarn!!???!? Det är ju typ en evighet dit ...


Nog med gnäll!

Sen åkte vi till Bella o Ebba och fikade o snckade massa :D Kul !

Åkte hemåt igen ..


Och nu är vi hemma och jag skulle fixa youtube filmen, men jag kan se den på både youtube och min blogg, men några kan tydligen inte det ?!


Vilka kan se den filmen på Oki o Mig som jag la upp?


Nu har jag gjort en till film, och den är från klubbhoppningen på Udden för några helger sen . Jag hoppade 90cm, och tror det va dagen innan nyårshoppet? Kanske..

Den kommer komma upp här iallafall :)


Ikväll blir det träning igen :)


  

Presentation


Bilden: www.fotohenke.se

Jag heter Mikaela och är 15 år .

Jag går alltså i 8:an på Södermöreskolan.

Jag bor hemma i ett hus med mamma , pappa och min storebror Viktor (18år) + 2 katter (Tarzan & Busen) och 1 hund (Tyson).

På fritiden rider jag

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

HUR GAMMAL ÄR JUST DU SOM LÄSER MIN BLOGG?
 5-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 Äldre än något här (över 25år)

Länkar

Lämna ett spår efter dig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards