mikaelaberglund

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Mikaela - 15 februari 2011 15:35



  • Om mig
  • Mina föräldrar
  • Mina syskon
  • Mina drömmar
  • Min bästa vän
  • Ett ögonblick
  • Barndomsminne 
  • Min förebild
  • Vad är kärlek?
  • Mitt favoritminne
  • Mina vänner
  • Det här upprör mig
  • Det här får mig att må bättre
  • Mina rädslor
  • Min favoritplats
  •  Det här saknar jag

Jag ska göra en sånhär som alla andra gör, men jag har inte dagar , utan jag ska skriva när jag känner för det.

Och så har jag tagit bort några, jag har tagit det som jag känner är viktigast, eller roligast att veta o.s.v


Av Mikaela - 15 februari 2011 15:32

Ebba har fått mig att börja lyssna på Melissa Horn .. ;)



http://www.youtube.com/watch?v=jl9IQFCtt5c&feature=player_detailpage

Av Mikaela - 15 februari 2011 14:35

Det börjar närma sig tills vi åker! 

Vi åker med klubben upp på torsdagen (tidigt) och har hela dagen, fredag -hela dagen , sen sover vi över till lördagen o åker hem där på förmiddagen !


Och som många andra så vill jag shoppa jättemkt, men tyvärr har jag inte så mkt pengar som jag vill :(


Jag har iallafall satt ihop lite gulliga collage på det jag tänkt köpa, men det finns ju sjukt mkt olika utseende/märke/färg !



Whitaker-ridbyxor :

Det hade jag tänkt köpa är ett par vita och sen en annan färg , men vilken?

Tror inte jag vill ha röda , för det har ganska många andra redan (som jag känner).

Blåa är snygga, men jag har ett par blåa som ser exakt likadana ut fast utan märket o "sömmfärgen" då, så det kan ju bli lite tråkigt.

Kanske brundå ? Till någon snygg brun jacka/tröja ! :)

Vi får se . Men dom vita är iallafall redan bestämt att jag ska ha ;)




RIDSTÖVLAR:

Vill gärna ha ett par till stövlar- både för att jag har tröttnat på mina lite, eller ja jag vill gärna byta oftare än vad plånboken vill .. ;) Men oxå för att det är ganska bra att ha två för att slita ut de mindre .

Tretornen är jag inte jättesugen på faktiskt, vet inte varför , men har aldrig gillat dom speciellt mkt. Fast visst- skulle nog köpa dom oxå om jag hade mkt pengar ;)

Pioneer Crocodile (eller hur det stavas xd) vet jag inte riktigt vad jag tycker om... Om man ska ha dom tycker jag att det ska matcha in på häst/ryttare , så det inte bara har sånna stövlar och sen resten är ngt helt annat. Men visst dom är snygga men näe...

Pioneer har jag alltid velat ha , dom liknar gasnka mkt min stövel jag har nu. Men jag har hört att dom slutat tillverka/sälja dom? Men sen har jag även hört efter det att dom inte gjort det? Så jag vet inte, men snygga iallafall! Och jag älskar ju när det är en mjuk stövel!

Mountain horse supreem ( heter den så ? :p) är ju skitsnygg! Det är den jag helst skulle vilja köpa. Mjuk och stilig! 

Sen brukar det ju ofta finnas typ  specialbeställda stövlar på mässor oxå.. Typ sånna med lack upptill knäna och glitter osv på , sånna vill jag titta på oxå! 





SCHABRAK:  

Jag vill köpa massor med tävlingsschabrak! Dessa som är på bilden är ju några bland dom. 

Men det gröna scapaschabraket vet jag inte om dom säljer längre? Har nämligen sett både och - alltså endel säger att dom gör det och endel inte + att man inte får tävla med dom ? Det är riktigt synd isf för jag ville verkligen ha en grön "klick" på Oki , eftersom både hans och min utrustning är svart så skulle det vara snyggt!

Ja, dom andra är ju bara snygga .. ;)




JACKA/TRÖJA:

Ja, snygga tröjor och jackor som man kan ha tillsammans med ett snyggt , matchande schabrak på tillexempel träningar vore inte helt fel!

Dessutom älskar jag Kingslands saker- även fast jag inte har en enda sak med det men dom är ju så sjukt snygga men dock dyrt.. ;)

Men det behöver inte bara va märkessaker, för just nu har jag typ bara en röd jacka som jag kan ha, så jag vill bara köpa nya tröjor/jackor helt enkelt.




HJÄLMAR:

En hjälm vill jag ha också! Inte bara för att, utan min vardagshjälm (den jag har hemma och rider i) är jätteobekväm nu och min Charles owen är lite solblekt (läs- väldigt lite ;) ) så den skulle vara perfekt som träning och hemma hjälm oså en ny till tävling! :)

Men, vilken då? 

En likadan skulle ju nästan vara lite tråkigt, men ändå inte eftersom jag trivs sjukt mkt i den! Men jag vet inte om jag egentligen passar i den ? xd

Ayr8:an (heter den så ?:O) är ju snygg, men jag vet inte...

GPA är både snygg o inte snygg... tror inte jag skulle passa i den, och sen är den ju så förbannat dyr!

Kankse en Whitaker med stenar? Fast ..onödigt med typ 1000kr mer när man kan sätta dit stenar själv...

Tror jag får se.. prova sig fram , och fråga plånboken väldigt snällt...



  


Sen vill jag köpa pannband till Oki , och även ett nytt träns!

Ett sånthär pannband, tack ! 

Jag har ju ett ganska nytt träns, men även här , så vill jag byta ut det ganska snabbt ;)

Sen har man ett icke trasigt träns som reserv , eller kan man ha det andra tränset på ett annat bett . Som nu får jag ju byta bett på det tränset jag har , om jag ska ha det skarpa, men då kan man ju ha det skarpa på det gamla och det bettet man brukar ha - på det nya ! :)




Ja, det här är dom " stora" sakerna jag vill ha i Göteborg ;)

Eller det jag vill köpa allra mest är ridbyxorna, träns, schabrak och stövl... okej-det va ju allt.. -.-

Aja, jag får väl be tomten om en förtidig julklapp !

Nä men allvarligt, så är det ridbyxorna nr 1, sen är allt det andra på nr2 ;) haha

Sen kommer jag hitta småsaker som jag vill ha, eller sånt som jag inte tänker på nu lxm :)




Av Mikaela - 15 februari 2011 11:33


Jag har bytt eller lagt till lite i menyn till vänster.


Länkarna är 3 st bloggar- kommentera om Du oxå vill stå med där :)


Och sen har jag nya kategorier - OKI DOKI -RIDNING & VARDAG .


Och sen då Omröstningen !



Av Mikaela - 15 februari 2011 11:17

Sitter här och är sjuk...


Igår tänkte jag att jag skulle gå till skolan i vilket fall som helst, tvinga mig dit bara. Men när jag vaknade i morse, så sa kroppen nej, helt enkelt.

Mina ben orkade jag inte lyfta, trött o ont i hela kroppen, förkyld, ont i halsen(eller mer grötig i halsen), sen lite ont i ena örat ibland...

Orkade bara inte stiga upp, eller nej- jag kunde verkligen inte !


Hatar att vara sjuk, känns som om man missar sjukt mycket i skolan!


Men fick en tablett av mamma och sen tillslut kom jag upp. Så nu har jag bara slappat hela morgonen !


Ett till problem..Det är ju träning ikväll , vill inte missa det.. :(

Kan ju göra så att jag åker till tränigen , och går till skolan imån, men då kankse jag blir sämre och inte orkar gå imån heller.

Men jag kan ju inte träna ikväll o sen va hemma från skolan imån med, det känns lite.. ja.. skolkigt ;)

Aja, jag får hoppas att jag blir bättre framåt dagejn för då lutar det mot att jag tränar och går till skolan imån :)



Det va det ... 

Tänkte oxå tacka er för att ni har röstat på omröstningen som jag skaffat.

Och allt lutar i stil med att jag ska uppdatera bättre, mer bilder och sen roligare inlägg ibland ! Och detta ska jag försöka uppfylla :)

Jag ska ta mer kort och sen ladda in allt på datan, så det blir lite nya kort oxå .


Om ni inte har sett omröstningen i menyn, så titta dit nu, och rösta!


Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? SVARA ÄRLIGT!
 Skulle kunna uppdatera mer!
 Skriver lagom mycket, men skulle kunna vara mer innehåll.
 Den är okej..Men skriv mer om roliga saker, typ outfits o.s.v
 Mer bilder!
 Jättebra blogg!
 Den är helt okej !

Av Mikaela - 15 februari 2011 11:15

Tyvärr fick han vila för att jag mådde dåligt .. :(




Av Mikaela - 15 februari 2011 11:00



ALLA DAG !


Gick till skolan och den va som vanligt .. Förutom att jag va helt trött, ont i leder/kroppen och ont i halsen , ibland fick jag ta i för att andas oxå o.s.v

Jag började bli sjuk helt enkelt.

Blev värre o värre, och det blev ju inte bättre av att vi fick vänta på bussen skitlänge kändes det som i snöööö ..

Tur jag har snälla vänner som står ut med mig ;)


När jag kom hem så va jag inte bättre, utan jag tog en tablett o gick o la mig.

Skulle ju på tävlingsmöte vid 18 på Scandic. 

Kände mig lite bättre med hjälp av tabletten så vi åkte dit.

Diskuterade lite frågor, dåligt uppförande, och hur man ska bete sig helt enkelt o såntdär.

Fick även träffa Ebbadarlingen igen :D + många fler !

Va klart halv 9 ungefär.

Åkte hem o la mig.


Det va den dagen det.. :)


  

ganska gammal bild....

Av Mikaela - 15 februari 2011 10:54


Vila...

Presentation


Bilden: www.fotohenke.se

Jag heter Mikaela och är 15 år .

Jag går alltså i 8:an på Södermöreskolan.

Jag bor hemma i ett hus med mamma , pappa och min storebror Viktor (18år) + 2 katter (Tarzan & Busen) och 1 hund (Tyson).

På fritiden rider jag

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

HUR GAMMAL ÄR JUST DU SOM LÄSER MIN BLOGG?
 5-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 Äldre än något här (över 25år)

Länkar

Lämna ett spår efter dig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards