mikaelaberglund

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Mikaela - 5 februari 2011 21:40


Min fina lilla Malou... 

Det va du som lärde mig rida, du som lärde mig att va envis- det va du som gjorde att jag älskade att rida .

Jag hoppade dej 40 o 50 cm på klubbisar o va nolla varje gång typ. 

Kommer fortfarande ihåg när jag hoppade dig första gången i skogen, kommer exakt ihåg vart, och jag trillade av och kommer under dig, sen när jag tittar upp ser jag hur du lyfter upp ditt ena framben för att inte kliva på mig, om du hade klivt ner så ja.. vem vet-jag kanske inte hade levt idag då? Det va iallafall ett ögonblick jag aldrig glömmer..

Du va ganska gammal är jag fick dig , jag började rida dig, o ngn sa att det va det som räddade henne från kolik eller ngt eftersom hon va så gammal o hon kunde inte stå så länge utan att ridas (men det blev bättre sen, hon kunde stå mer då). Jag red henne typ 4-5, ibland 6 dagar i veckan, eller kankse typ alla? Kommer inte ihåg det riktigt, men du va iallafall som min .

Du va så trygg, mamma o dom i stallet släppte ut mig själv på dej o vi galopperade i skogen, och jag följde även med på långa ridturer tillssammans med de andra i full galopp, jag fick lxm bara hänga på .

Riskfullt med en 6-åring som galopperar i skogen på en D-ponny och långa rundor o allt (det hände inget men ändå)? Ja, kanske.. men det är jag jävligt glad för, det va det som lärde mig allt, jag blev ju trygg på det sättet, och om jag trillade av- ja, upp igen bara, det va inget "ojande" där uppe inte! Och jag säger det igen- tack för det!

Sen blev jag äldre (9-10år) o ville ha b-ponny som jag ville tävla på, och jag fick det, jag hade båda ett tag. Red dig mindre o mindre (när jag blev ännu äldre) och tillslut hade jag c-ponny och du fick fång o allt, blev halvbra men fick ändå vila oså. Jag bytte stall till ett nämre oss...

Tror det gick ett år, eller va dt på sommaren direkt? Kommer inte riktigt ihåg nu.. Men iaf fick vi höra att du avlivats pga kolik...

Usch , hemskt.. 

Du blev 34 år gammal ..


Jag älskar fortfarande dig Malou !





  

Av Mikaela - 5 februari 2011 21:37

Red i ca 2 timmar.


Red genom samhället sen till en skogsväg där, och den va okej att rida på!

Där galopperade vi oså.

Allt gick jättebra, och båda va pigga o glada ! :)


Av Mikaela - 5 februari 2011 21:30

Idag vaknade jag med en Ebba i rummet :D Vi gick upp o år frukost.

Gick sen ner till stallet. Vi gjorde i ordning Bina o Oki !

(Det kommer nog i nästa inlägg tror jag allt ;))


När vi va klara med ridningen så gick vi hem o åt. Sen åkte Ebba hem ! :(



Mamma o jag körde fixade klart oså, sen drog vi (mormor oxå) iväg till Tingsryd!

Vi fikade på Börjes, o kikade lite snabbt, sen körde vi o hämtade vår transport då! Skönt att ha sin egen faktiskt ;)

Tack för lånet snälla Cilla :)


Vi kom hem typ 6, o då tog vi in hästarna, blev lite senare än vanligt..


Åkte hem o nu har vi bara slappat vid TVn ..

Än har inte pappa höst av sig, men jag hoppas det har gått bra !


saknade tider ... <3  

Presentation


Bilden: www.fotohenke.se

Jag heter Mikaela och är 15 år .

Jag går alltså i 8:an på Södermöreskolan.

Jag bor hemma i ett hus med mamma , pappa och min storebror Viktor (18år) + 2 katter (Tarzan & Busen) och 1 hund (Tyson).

På fritiden rider jag

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

HUR GAMMAL ÄR JUST DU SOM LÄSER MIN BLOGG?
 5-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 Äldre än något här (över 25år)

Länkar

Lämna ett spår efter dig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards