mikaelaberglund

Alla inlägg under februari 2011

Av Mikaela - 15 februari 2011 11:15

Tyvärr fick han vila för att jag mådde dåligt .. :(




Av Mikaela - 15 februari 2011 11:00



ALLA DAG !


Gick till skolan och den va som vanligt .. Förutom att jag va helt trött, ont i leder/kroppen och ont i halsen , ibland fick jag ta i för att andas oxå o.s.v

Jag började bli sjuk helt enkelt.

Blev värre o värre, och det blev ju inte bättre av att vi fick vänta på bussen skitlänge kändes det som i snöööö ..

Tur jag har snälla vänner som står ut med mig ;)


När jag kom hem så va jag inte bättre, utan jag tog en tablett o gick o la mig.

Skulle ju på tävlingsmöte vid 18 på Scandic. 

Kände mig lite bättre med hjälp av tabletten så vi åkte dit.

Diskuterade lite frågor, dåligt uppförande, och hur man ska bete sig helt enkelt o såntdär.

Fick även träffa Ebbadarlingen igen :D + många fler !

Va klart halv 9 ungefär.

Åkte hem o la mig.


Det va den dagen det.. :)


  

ganska gammal bild....

Av Mikaela - 15 februari 2011 10:54


Vila...

Av Mikaela - 15 februari 2011 10:31

Vaknade då hos Tove :)

Va där hela dagen och Ia kom oxå :) Gjorde lite roliga saker, b.la tog vi söta kort ;) Och jag ska be Tove skicka dom till mig, så ska ni få se dom !

Tittade oxå på deras träning på kvällen, sen hem och träna på gymmet med Mathilda ;)


Sen gjorde jag typ inget mer.




     


några gulliga bilder på Ia och Tove :)


Bilderna kommer ifrån Tove's blogg !

Av Mikaela - 15 februari 2011 10:10

Red i Krankelösa ridhus .


Red han på pelhambettet , för att jag inte riktigt hann byta till det andra, det satt på Binas träns.

Så hade kedjan lösare..

Är ju väldigt lätt att bara kröka nacken med ett sånt bett, men jag försökte bara rida med benen och så lite hand som möjligt(som jag ska göra annars med, men hoppas ni fattar vad jag menar)


Red i skritt först då, sen travade jag fram , sen galopp.

Galopperade mkt- kände att han behövde bli ordetligt genomriden och trött, han har ju bara skrittat hela vinterna känns det som, nä det va överdrivet, mne det har ju varit lite så.


Gjorde många olika saker-flytta, öka/ korta i både trav/galopp, och många fler nyttiga saker.


Red iallafall i nästan 1h 15 min, ganska hårt.

Det kändes som om han tyckte det va kul att arbeta för en gång skull :) Han va nämligen sammarbetsvillig och lydig men även pigg o glad  ! :)

Gjorde lite både och-lät han springa av sig lite (eller lät han gå som han ville) men även hårt på lydighetssidan , som behövs ;) 

Lydig för sitsen oxå , som Cilla hjälper mig med b.la :)



Kändes som om detta blev lite rörigt inlägg, men en kort sammanfattning ifall det känns bättre - Red länge i ridhuset, jobbade igenom honom och han va duktig och lydig o allt detdära! ;) 





Oki och jag i Långasjö :*  




Av Mikaela - 13 februari 2011 15:24

Vaknade vid typ halv nio, och gick upp o mamma och jag åt frukost :)

Och vi 10 va det konfa då .. seegt va det men jag överlevde. Den va till ett och då hämtade mamma mig.

Jag bytte om hemma och sen ner till stallet och vi  åkte till ridhuset, med Oki där bak !


När vi kom hem därifrån så dushade jag och sen gick jag till Tove !

Lovisa o Ellen va där oxå . Vi åt, körde Twister o så pratade vi osådär ! :)

Kul vare , Tove är ju för underbar :D



Tove är i bakrunden ... ;)  

Av Mikaela - 11 februari 2011 21:11


2 bilder sen nyårshoppet förra året .. :) inte det som va nyligen alltså !




    


Tycker Oki är väldigt söt på båda bilderna faktiskt! (a)

Av Mikaela - 11 februari 2011 20:39

Red i ca 30-40 min (?) i samhället + lite i skogen mn Bella på Bina och sen Sofia o Ia gick med.

Det gick bra, men vi red ju typ i snöstorm xd Kallt och blåsigt och snöigt ! 

Presentation


Bilden: www.fotohenke.se

Jag heter Mikaela och är 15 år .

Jag går alltså i 8:an på Södermöreskolan.

Jag bor hemma i ett hus med mamma , pappa och min storebror Viktor (18år) + 2 katter (Tarzan & Busen) och 1 hund (Tyson).

På fritiden rider jag

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

HUR GAMMAL ÄR JUST DU SOM LÄSER MIN BLOGG?
 5-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 Äldre än något här (över 25år)

Länkar

Lämna ett spår efter dig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards