mikaelaberglund

Alla inlägg under februari 2011

Av Mikaela - 17 februari 2011 20:06

Nu va det jättemyckt besökare ! Duktigt hörrni :)



Eller mkt, o mkt men för min lilla blogg ;) Sen tycker inte jag att det är skitviktigt att ha mkt läsare oså, men det är mkt roligare att blogga då :)

Av Mikaela - 17 februari 2011 19:40

Har skapat en ny omröstning. 


Denna frågan är : Har bloggen blivit bättre?


Och med det menar jag om den har blivit bättre med bilder, uppdatering o.s.v



Har bloggen blivit bättre?
 Ja, bloggen har blivit bättre med uppdatering, bilder o.s.v
 Nej, bloggen har inte blivit bättre.
 Nja, skulle nog fortfarande kunna vara mer bilder .
 Nja. skulle nog fortfarande vara mer uppdatering.



Av Mikaela - 17 februari 2011 15:59

Dessa bilder har Emma Furbring tagit ! :)


Såg dessa nu, men det va typ i november eller ngt på tävling.


Och endel, dagen innan på Oki och Bina.




 



 



    


.

Av Mikaela - 17 februari 2011 15:27






  

 

du förstår inte min kärlek till dig

du lämnade mig så lätt
när kommer du tillbaka till mig?
du förstår inte hur mycket jag saknar dig
och hur mycket jag älskar dig

jag är som besatt...

non nosti, amore tui

non nosti, amore tui
reliquistis me facile
cum venis ad me?
non intellegis quantum te desidero
quanto te amo
I'm obsessed ...




Av Mikaela - 17 februari 2011 14:48

Finns inte så mkt att säga om denna dag. Jag har bara tittat på tv, gått in o lagt mig i mitt rum, gått ut o tittat tv igen och sen ätit en kexchoklad xd Det är typ det enda jag gjort .. 





Vart tog alla besökare vägen? 




  

Av Mikaela - 17 februari 2011 11:00

Vila , fortfarande sjuk !

Av Mikaela - 17 februari 2011 10:53


  • Om mig
  • Mina föräldrar
  • Mina syskon
  • Mina drömmar
  • Min bästa vän
  • Ett ögonblick
  • Barndomsminne 
  • Min förebild
  • Vad är kärlek?
  • Mitt favoritminne
  • Mina vänner
  • Det här upprör mig
  • Det här får mig att må bättre
  • Mina rädslor
  • Min favoritplats
  • Det här saknar jag

Om mig:

Jag heter då Mikaela Berglund och är iår 15 år.

Jag är en ponny som heter Oki Doki , han är c-ponny, 11år. Jag har haft honom i 2 år, är inne på det tredje året nu :) Han och jag hade ett långt bakslag, jag trillade av på nästan varje tävling/träning och jag blev lite feg , jag visste ju att han skulle stanna. Och mitt i den perioden så började jag växa jättemkt! Och det gjorde ju så jag trillade av lättare .. Han va även dum hemma- vägrade gå ut i skogen och va allmänt dum. Men jag vägrade att ge upp och det har lönat sig, för nu (eller i höstas ngngång) så släppte detta helst plötsligt, han hoppar mer än gärna och är en helt annan häst. Han är på ett annat plan i dressyren nu oxå, och det fortsätter vi att jobba på, och jag får hjälp med det oxå !

 Nu har vi hoppat en LA med ett riv , vilket va helt otroligt ! Jag anser att det är debuten , men jag har varit inne i 2 LA innan detta och det va på Börjes cup, men då kom vi till 2a hindret eller ngt .. ;)


I stallet finns en liten (eller liten o liten, hon är ganska stor faktiskt) shettis, vid namn Bina, som går med Oki i hagen . Och vi tar även hand om henne (men det är stallägaren som äger henne).

Henne har vi börjat rida lite nu, eller när jag har kompisar hos mig så får dom rida henne ;) 

I stallet har vi även min lilla kissebäbis Mojje :*

Jag har stallet ca 200 m ifrån mitt hus.


Tillbaka till mig då. Jag bor i Påryd i ett hus med min familj- mamma, pappa och en storebror som är 18 år nu. 

Vi har en hund, Tyson, och 2 katter, Tarzan och Busen!

Sen har jag en halv storebror oxå ;) Han bor här i Påryd oxå, men sin tjej ! :) ( Han är 28 år , eller ngt )


Jag går i 8an på Södermöreskolan, som ligger i Ljungbyholm, ca 2mil ifrån mig .

Jag brukar oftast vara glad och skratta mkt. 

Jag vill bli ambulanssjuksköterska när jag börjar jobba, och det har jag velat bli ett tag nu, så vi får väl se om det är det jag vill bli sen, men just nu vill jag det!

Och sen vill jag oxå ha hästar, och bo på gård med en familj :) Jag vill lyckas inom ridsporten, bli ngt relativt stort.



Bilder på Oki Doki :

     


 


      


Bilder på Bina:


sommarpäls.. 

vinterpäls och dålig bild. (bini som är bakom va oxå i stallet men han är såld)


  

(bilden tagen av Emma)



Bilder på några av mina vänner:


söta ebba ;)


  

Johanna, Tove, Alva, och jag.


 

Mathilda.

Bella.


Ebba och jag.


 

Ia.


 

Tove och Ia.


 

Tove.  



Bilder på Mojje:



  



  




Bilder på Tyson, Busen & Tarzan:



  

Tyson.



Busen


 

Tarzan. (Tjockisar, vi vet ;))







Vad vill ni mer veta? Ni får fråga massor om ni vill veta ngt mer ! :)

Eller bilder på ngn/ngt mer ? 





Av Mikaela - 17 februari 2011 10:45

Jag är hemma idag med .. Rinner som f*n i både näsa och ögon !

Inte kul ..


Så idag blir det bara att slappa, och hoppas det här går över ;) Kanske ska baka ngt ? Fast då måste jag ha värsta masken för ansiktet om jag inte ska smitta hela kakan ;)


Saknar lilla Oki och Bina ! har inte direkt varit med dom sen i tisdags :(

Och Mojje med ...

Kommer inte träffa dom idag heller, orkar inte gå ut ..


 


En ros och Oki ;)  

Presentation


Bilden: www.fotohenke.se

Jag heter Mikaela och är 15 år .

Jag går alltså i 8:an på Södermöreskolan.

Jag bor hemma i ett hus med mamma , pappa och min storebror Viktor (18år) + 2 katter (Tarzan & Busen) och 1 hund (Tyson).

På fritiden rider jag

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

HUR GAMMAL ÄR JUST DU SOM LÄSER MIN BLOGG?
 5-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 Äldre än något här (över 25år)

Länkar

Lämna ett spår efter dig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards