mikaelaberglund

Alla inlägg under april 2011

Av Mikaela - 4 april 2011 16:10

Red ca 40-45 min.


Red utan martingal fast med pelhammet och han gick helt super, som igår. Blir mer avslappnad o jag kommer ju åt han när han lxm "böjer nacken" mer med detta bettet. Och nej - jag har inte kedjan skitstarkt, men han böjer nacken med detta bettet och då är det lättare att komma åt o jobba han ordentligt!


Red till crossbanan o skrittade ett varv på den, sen red jag en annan grusväg o travade fram, flyttade han o han va mjuk. När jag hade vänt på den vägen så travade jag lite till sen tog jag galopp- och han va lika mjuk o avslappnad där. 

Kom sen tillbaka till crossbanan och red 2 varv i galopp där jag satt ner, sen ett varv så stod jag upp och sen bytte jag varv o gjorde likadant där. Och han gick riktigt bra ! Trodde inte det eftersom jag inte tog på martingalen, men jag hade fel !


Travade sen av på en annan väg o flyttade o grejade ;)


Bra gick han iaf, och det är mkt bättre att rida på detta bett - i skogen !

Det blir lättare att jobba han då, för med det andra så bara springer han o skiter i mig, och då blir jag arg o då blir det bara slagsmål.. Men med detta så lyssnar han mer, vilket gör att jag har mkt mjukare hand o jobbar han mer riktigt.



 





 

Av Mikaela - 4 april 2011 15:56

Gick upp vi halv 8 kankse, och då kom mamma hem från jobbet.

Vi gjorde iordning oss sen stack vi o tog ut hästarna o vidare till Udden ! 


Vi skulle va funktionärer på deras hästtävling, o vi satt i dommartornet  och det va riktigt kul xd hhahah, vi är knäppa.. ;)


Vi va där hela dagen och kom hem vid havl 8 eller typ kvart över 7 kanske.

Jag gick med en gång ner o red Oki .

Gick sen hem o va hemma lite innan 9, och då tittade jag på big brother, hahh asså det är sjukt xd



kort inlägg , men så kan det va :D




 

Av Mikaela - 2 april 2011 21:45

Precis som rubriken säger- någon som vill göra en header till mig ? 

Du får bilder av mig.


Snälla... ! :)

Av Mikaela - 2 april 2011 21:35



Tyson   




 

Av Mikaela - 2 april 2011 20:52

Red i 1 h i skogen. 


Lite mer dressyr eller så, och han va avlappnad även fast vi va i skogen - duktig polle!

Efter jag ridit på en väg så red jag på en crossbana som  vi har nära stallet, och nej-det är inte stoora kullar osv , utan det är en mjuk sandig stig med två små/lagom kullar som Oki älskar att springa på ;) 

Sen är det perfekt att rida lydnad där, för det svänger ju hela tiden, och stora fast snäva svängar oxå, så man får med han i sidorna!

Jag körde 4 varv i galopp, och 2 i trav(travade av), och han va först väldigt pigg, eller han ville busa o springa fort, men jag hade ju tänkt att vi skulle va lydiga o rida kontrollerat, så han lyssnade bra efter första varvet, för då va han superfin :)) Avslappnad o böjbar .


Jag tycker crossbanan är ett bra sätt att rida lite dressyr (eller vad man ska kalla det) i skogen, eftersom iaf Oki älskar att va där, då blir det ett mer positivt sätt att jobba på.


Skulle kunna visa bilder från det så ni får se hur det ser ut!



Sen som sagt så körde vi frihetsdressyr eller lek i hagen, och Oki va som klistrad vid mig och ville ha godis hela tiden. Sen ibland när han ville busa så sprang han iväg o busade men då ropade jag bara på honom så kom han ;) gulle!

Av Mikaela - 2 april 2011 20:41

Vaknade vid halv 10 idag , ganska sent för mig .. Men gick upp o åt frukost, och sen gick jag direkt ner till stallet o släppte ut Oki o Bina.

Fixade sen stallet.


Gick hem o slappade ett tag, tittade på tv o gjorde ingenting. Gjorde så lite så jag fick lite panikattacker nästan. Jag får såna "det är bara jag som lever i hela världen-attack", det känns som om alla andra gör roligare saker eller att det bara ä jag som finns i hela världen o ah ;) haha


Men vi åt middag sen o efter det så gick jag ner till stallet igen o red Oki !

Efter att jag ridit honom så tog jag av honom sakerna o körde lite lydnad/frihetsdressys/lek i hagen - vilken underbar häst jag har! Eller - vilken underbar häst jag har som älskar godis!* hahah


Gick sen hem igen o nu har jag inte gjort ngt igen, bara tittat tv o sånt.


 

En bild på Oki, trött häst xd fast det är inte från idag, det va ett tag sen :)





 

Av Mikaela - 1 april 2011 21:08




I know you are somewhere out there
Somewhere far away..
I want you back, I want you back
My neighbours think I'm crazy, but they don't understand
You are all I have, you are all I have..


Av Mikaela - 1 april 2011 20:48

Kom hem ungefär vid 8 från Kalmar ! Har varit o bowlat med Emma K, Emma A, Ebba R , Elin K och jag :D 

Det var riktigt kul , jag har ju aldrig bowlat förut !? :o


Men iallfall, först va jag ganska bra sen vet jag inte .. ;) Fick iaf typ 3 strikes, och ah hahah !

 Kul vare iaf !



Tack till er ! <3





När jag kom hem fortsatte jag att blinga min hjälm o nu blev den klar ! Jättenöjd faktiskt :)

Sen blingade jag även mina stävlar, runt märket eller så :) Ska blinga typ 3 st på martingalen ..

Nu blir det datan en stund sen sova. Känner att jag vill göra ngt imån - förutom att rida o va i stallet. Kanske att ngn vill leka med mej ? (a)



Haha , nu kommer några bra bilder xd



      Elin :)


  Ebba:)



  Emma A



  Emma K



NU bilder på blingandet :












 

Presentation


Bilden: www.fotohenke.se

Jag heter Mikaela och är 15 år .

Jag går alltså i 8:an på Södermöreskolan.

Jag bor hemma i ett hus med mamma , pappa och min storebror Viktor (18år) + 2 katter (Tarzan & Busen) och 1 hund (Tyson).

På fritiden rider jag

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

HUR GAMMAL ÄR JUST DU SOM LÄSER MIN BLOGG?
 5-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 Äldre än något här (över 25år)

Länkar

Lämna ett spår efter dig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards