mikaelaberglund

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Mikaela - 18 april 2011 08:54

Just nu sitter jag i skolan och vi får blogga på inriktningen.. :)


Idag är det ingen engelska, och då flyttar vi fram Klasstiden till den lektionen och då får vi sluta tidigare sen ! :D happyyy !


Men nu dör datan vilken sekund som helst, men nu kom Mathilda med en laddare :D Räddare i nöden (y) haha


Men sen när jag kommer hem då, ah då ska jag väl rida- tror det blir en runda i skogen och halvjobba han, eller det får vi se hur det blir, jag vet inte än :) Förhoppningvis så bloggar jag ikväll ..



 

Av Mikaela - 18 april 2011 08:27

Vi gick upp fixade oss, sen åkte vi ner till stallet o fixade Oki oxå ;)

Åkte iväg vid ca kvart i 8, kom fram till Kalmar Hästsportsklubb vid kvart tjugo över nånting. 

Gick banan osen gjorde vi iordning Oki och jag började rida , han kändes väl bra .. 

Sen hoppade jag då första LBn , och rev tvåan, stannade på 4an sen stannade vi på 5A oxå, så alltså uteslutna.. 

Bytte till LB+5 ist för LA och hoppade den.

Trillade av på framhoppningen och sen fick jag galoppera och hoppa många gånger, och INTE ta i honom..

Gick banan och sen va det dags att hoppa. 

Fick ett stopp på 4A och sen ett på 5an, men dock mycket bättre tempo o denna.


Han känns annorlunda nu tycker jag, alltså vet inte, svårt att hitta rätt tempo, han bjuder inte själv på ngt sätt, och då tar jag i honom ist...

Aja, det går väl bra snart igen hoppas jag !



När vi kom hem (vid typ 12 tror jag!) och då la jag mej och solade , skönt men det blev varmt -men det är ju iochförsig skönt att det redan är så varmt så man blir riktigt varm när man solar .. 

Sen gick jag in o vilade innan det va dags för att gå i kyrkan .. :/ Tycker inte att det är så kul , hahah xd

Mathilda o jag va ministranter.


När jag åkte hem sen så gick jag ner till stallet o fixade där. Sen va Hampus och Filip där, (även elise (stavning?) och hela deras familj) men jag lekte med Hampus o Filip i skogen, och på stallplanen, haha galna ungar. Det va ju dom som jag pratade om i somras oxå tror jag.

Små lättroade ungar :D Vi hoppade över en liten bäck eller "å" men lite vatten i och det va uppskattat , hahah.

Kul vare iaf! 


När jag gick hem sen så tittad jag bara på tv och tog det lungt, orkade inte blogga då och Viktor hade datan oxå..


Bilder från denna dag kommer ikväll, eller ngndag för just nu bloggar jag ifrån skolan.. ;)



 




 

Presentation


Bilden: www.fotohenke.se

Jag heter Mikaela och är 15 år .

Jag går alltså i 8:an på Södermöreskolan.

Jag bor hemma i ett hus med mamma , pappa och min storebror Viktor (18år) + 2 katter (Tarzan & Busen) och 1 hund (Tyson).

På fritiden rider jag

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

HUR GAMMAL ÄR JUST DU SOM LÄSER MIN BLOGG?
 5-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 Äldre än något här (över 25år)

Länkar

Lämna ett spår efter dig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards