mikaelaberglund

Alla inlägg den 16 april 2011

Av Mikaela - 16 april 2011 20:52

Red i ca 30 min på crossbanan och en grusväg "bredvid".


Red han med pelhamet och sen utan martingal, och idag kändes han mkt piggare o gladare och va även mkt mjukare o trvligare idag !

Igår hade jag martingal och idag inte-kan det göra ngt? För jag har ju ridit utan martingal+pelhamet i skogen nu senaste veckan och då har han varit jättefin, men igår tog jag martingalen och då kändes han inte så bra, hängde och nä kan inte förklara.

Men idag ville han busa lite och va på ngt sätt friare xd Dock ändå mkt arbetsvillig !

Riktigt svårt att förklara men han känns helt enkelt bättre utan martingalen. Vet ju inte hur han är med det vanliga bettet fast utan martingal då jag ridit med pelham när jag ridit utan martingal..



 

Av Mikaela - 16 april 2011 20:32

Igår så gick jag då till Tove o Ia och va där i 1h 30 min typ , vi snackade hela tiden- galet härliga tjejor ! :D 


Idag så vaknade jag vid lite över 8 och gick upp typ vid halv nio. Slappade en liten stund sen åt jag frukost med mamma o pappa . Efter det sprang jag ner o släppte ut hästarna- glada pållar !

Vi gick sen ut o började fixa i trädgården, få bort löv o rensade i rabatterna oså. Inte superkul ,men det blir ju fint :)


Kom in vi ett nånting, har ingen aning egntligen xd hahha, iaf så åt vi lite då, sen stack mamma och jag ner till stallet. Jag red och mamma fixade i stallet - tack :* (idag kommer det ett särkilt inlägg om ridningen)

Efter jag hade ridit så badade vi honom , sen gick vi hem. 

Då körde vi in till City Gross o handlade, körde hem igen och då började vi fixa med maten- grillad kyckling , Peka potatisgratäng och sen pappas gourgonzola sås (stavning?) - supergott !


Och nu sitter jag här, och har laddat in alla bilder som jag har tagit idag, på Tarzan, Busen, Blommor, Oki och Bina , och Mojje med tror jag - lite allt möjligt faktiskt ! :)





 




 




 



 



 



 




 




 



 




 


genom ett fönster..


 


jag har mina fina trädgårdskläder ;)



 



         


Tarzan är den "röde" och Busen den svarta, och den sista är Mojje :D






 

Tyson :)





               

Oki fick vara utan täcke idag, även fast det ser ut att vara kallt så va det riktigt varmt ! 





                                               


Blommor i trädgården :)





Om Oki och Bina går i den hagen dom gick i idag, så kan jag se dom från vårt hus.

På bilden här så står jag på vår uppfart eller lite på vägen :




Sen vänder jag mig bara om och tar kort mot hagen, då ser ni att hästarna är där.


Så kankse ni förstår lite mer vart jag har hästarna o.s.v (för er som inte vet )


   





Nu har ni fått titta på bilder ,  tog alla med min mobil, så det är ju inte bästa kvalité men jag tycker endel blev bra ! 





Imån blir det tävling i Kalmar! En LB och om det känns som vanligt oså så blir det en LA annars LB+5 :))




Godnatt !



 

Presentation


Bilden: www.fotohenke.se

Jag heter Mikaela och är 15 år .

Jag går alltså i 8:an på Södermöreskolan.

Jag bor hemma i ett hus med mamma , pappa och min storebror Viktor (18år) + 2 katter (Tarzan & Busen) och 1 hund (Tyson).

På fritiden rider jag

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

HUR GAMMAL ÄR JUST DU SOM LÄSER MIN BLOGG?
 5-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 Äldre än något här (över 25år)

Länkar

Lämna ett spår efter dig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards