mikaelaberglund

Alla inlägg den 15 april 2011

Av Mikaela - 15 april 2011 19:07

Fick åka med pappa till skolan idag då han åker lite tidigare än bussen, för jag va tvungen att göra klart en läxa som jag glömt boken till när jag skulle göra den igår -.- haha

Skolan iaf var väl okej, Ia och jag va sura på varandra emmellanåt, och sen är Jesper sur på mig oxå, han är knäpp, hahah.


När jag kom hem åt jag lite, sen när mamma kom hem så gick vi ner till stallet oså red jag Oki o hon gick med me Bina :)

Tror att jag skiter i att skriva enskilda inlägg om ridningen om det inte är ngt speciellt eller om träning o.s.v :)

Så ja, jag galopperade han ganska mkt, vi var ut i 1h 25min ungefär :)

Han va dum först, o skulle inte springa ifrån Bina oså, men han fick ge sej .. ;) 


Ni blir det att träffa Ia o Tove en liten liten stund :))


Men ni frå bilder ifrån idag och även blommor nu.

Men ni får bara se en bild från idag, de andra som blir över får ni se lite utspritt :D




 






















    



 

Av Mikaela - 15 april 2011 15:14

Nu kommer jag skriva KORTFATTAT om tiden då jag inte skrivet ;)




TISDAG 5/4: Skola, kollade på "tusen gånger starkare" på bio med skolan och jag tyckte den va riktigt bra!

Sen träning i Ulfsborg (för Bella). Gick bra, hoppade va 110 bana på slutet .


ONSDAG 6/4: Skola, men mådde dåligt, förkyld, ont överallt och trött.


TORSDAG 7/4: Ledig från skolan för att vi skulle fixa till avgång mot Ljungby !

Kom fram o då "packade vi in oss" och sen red vi hästarna.

Hade galet kul i husvagnen! xd


FREDAG 8/4: Ljungbys nationella tävling började och jag hoppade en LA A:0 , och va nolla! :D

HAde mkt skoj på kvällen oså !


LÖRDAG 9/4: Hoppade en LA A:0/A:0, och då stannade JAG ut honom på 6an o sen 7an ;) Men han va superfin fram tills dess, och dock bara lydig för jag sa att han skulle stanna, hahah.

Hade lika kul denna kväll ..;)


SÖNDAG 10/4: Hoppade en LA A:0/A:0 denna dag med, och efter 3-4 dagar med tävling o skojsigeter med att va sjuk så va tredje dagen inte rolig- eller asså jo, den va ju rolig, men jag va så fruktansvärt trött o seg i kroppen så jag okade inte rida riktigt, orkade inte fokusera o.s.v så då blev det markkänning på hinder nr 4 , hahh :)


Men va sjukt nöjd över helgen ändå och viktigast av allt så har jag haft så otroligt kul med dom som vi va med, Malin o Emmie bodde i vår husvagn och sen i husvagnen bredvid bodde Bella o Ebba och Carina o Saga ! :D Sen va det fler människor som vi kände o va med oså, men mest vi , och ah- vi är galna !!! :D



MÅNDAG 11/4: Va hemma från skolan, både för att jag fortfarande va sjuk o sen plus då att jag va så trött efter helgen ..


TISDAG 12/4: Skola. Sen träning på kvällen och den gick inte så himla bra ;) Oki hade lite damp, rädd för de andra hästarna oså, så det blev mest fokus på att han skulle gå frammåt o där jag ville o inte slänga sej in i väggarna :p


ONSDAG 13/4: Skola.


TORSDAG 14/4: Skola. Sen fick jag en plats i Matsträningarna på Udden så vi åkte dit, och han sa nästan med en gång när vi började hoppa att jag skulle låta han va o inte joxa med händerna framför hiundret , haha bella - varför har du aldrig sagt det ?! ;) hahahah

Men ah , träningen gick väl bra i sluten när jag slappnade av .. ;) Hoppade några banor på 1m :)




 




 



Från en ridtur med Oki :)




   

Presentation


Bilden: www.fotohenke.se

Jag heter Mikaela och är 15 år .

Jag går alltså i 8:an på Södermöreskolan.

Jag bor hemma i ett hus med mamma , pappa och min storebror Viktor (18år) + 2 katter (Tarzan & Busen) och 1 hund (Tyson).

På fritiden rider jag

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

HUR GAMMAL ÄR JUST DU SOM LÄSER MIN BLOGG?
 5-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 Äldre än något här (över 25år)

Länkar

Lämna ett spår efter dig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards