mikaelaberglund

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Mikaela - 3 augusti 2010 11:18

hejj  

tänkte skriva vad vi gjorde sen efter det sista inlägget där..

vi gick ju ner och skulle rida oki :) jag red i skogen och ebba cyklade med på min cykel, som blev snickers ? xd haha men iaf så tyckte oki det va skitkul att ha en cykel med :D han stannade när snickers stannade och ökande när han gjorde det osv :D iaf, så red vi traktorvägen (y) och det gick bra , jobbade han inte så mkt.. :) lät han gå lite mer "fritt"(y)

men sen då när vi kom tillbaka så skulle ebba rida honom på ridbanan och det gick oxå bra! hon galopperade och så över bommar sen avslutade hon med att hoppa hindrena som stod där:) och det gick som en dans :*


sen spolade vi av oki i vattenslangen och sen släppte vi ut honom :)


skulle sen fylla på vatten i hagen och vi hade värsta teamworket för slangen nådde inte fram så jag stod där framme och rengjorde och sen fyllde på vattenkannorna som ebba sprang med från slangen (typ 2 m bort) och så gick vi så :D

men så hände det som vi faktiskt väntat på :( mojje va med oss ut och han satt i hagen på en sten och sen hoppade han ner och började "trava" bort därifrån men det va bara det att siri (sofi o catrins häst) kom och gick där! :O och hon trampar honom  :O :( jag såg ju vad som skulle hända så jag bara stod och skrek! och jag såg allt, sen sprang han ut och gömde sej bland tagg buskar och jag bara skrek och ebba och jag sprang dit han satt och jag tog han i nackskinnet och lyfte upp honom (hatar att göra det men hade ju inget val eftersom det va taggbuskar och jag va ju tvungen att ta upp honom!) ... jag typ började storgråta och satt med honom i knät och såg att han andades ansträngt och med öppen mun oså.. jag bara satt där och sa typ hela tiden "du får inte dö" o " han kommer dö" och allt så... stackars ebba visste inte vad hon skulle göra, för hon kan inte trösta utan hon börjar typ skratta när det blir så , sa hon, eller nått sånt va det xd men jag slängde min mobil till henne och sa att hon skulle ringa mamma.

och medans hon pratade med henne så skrek jag " hon klev av han svansen!!" och grät ännu mer, men han hade den bara i "räddställning" (xd) så jag såg den inte.. men mamma kom iaf och hon kunde inte känna ngt yttre eller revben eller så men det kunde ju fortfarande vara inre... mojje fortsatte att andas lustigt och såg chockad ut...

men mamma tog hem han och ebba och jag gjorde det sista i stallet sen cyklade vi hem, och då va mojje på viktors rum och mamma satt där och pratade med kristin (tack för hjälpen! :)) och hon sa att vi skulle ha det mörkt och lugnt och sen hade mamma fått titta slemhinnorna, tror jag det va xd och dom hade sett normala ut, så det viktigaste va nu att han kissade ,annars kunde det va ngt där inne som gjorde att han inte ville kissa osv... ebba och jag satt i viktors soffa och tittade på tv , fast vi hade knappt ngt ljud på för mojjes skull, sen satt vi där, och jag typ grät lite smått fortfarande fast inte så mkt men jag va inte sugen på godis eller nått :O 8det brukar jag va nämligen xd )... vi hade ställt in mat och vatten till honom och mojje låg på kuddarna...

men han började mer och mer piggna till och lyssna på ljud och sen gick han själv till maten och åt lite och sen tillslut hoppade han till oss i soffan och han spann osv och då kände jag att han skulle nog överleva, men jag vågade inte ropa hejj än...

men mer och mer började han spinna och busa osådär:D vi hade ju glömt bort iallt annat att hästarna skulle ha sin kvällsmat, så vi åkte ner dit och pappa fick vara mojjevakt och när vi kom tillbaka så hade han fortfarande varit pigg :)

vi gick så småning om och la oss med mojje i mitt rum och vi somnade kankse vid 1 ? sen vaknade vi igen vid 2- 3 eller ngt och då va mojje busig  och han åt oså xd sen sov vi till 7 men då kom mamma in och skulle kolla till han men då va ju vi vakna så vi följde med ner till stallet och fodrade och vi tog med mojje ner, så han fick kissa osådär i boxarna som han är van vid, för vi visste ju inte om han hade kissat ngnstans inne ... och han kissade i okis box och åt av majas mjölk oxå :D sen åkte vi hem med han igen och vi kelade med honom sen gjorde vi en jätte fin låda till honom och maja (hans mamma) :D så jag är superglad att han lever ! <3 älskar verkligen den katten <3

men sen åkte ebba hem , men vi hade ju än en gång haft kul :D fast den här gången blev det ju ett litet äventyr oxå (y)


sen fick pappa ett "papparyck" och frågade om vi skulle åka till ullared och det gjorde vi-mamma, pappa, jag & mormor :D hittade inget speciellt :)

sen när vi kom hem la jag mej , vid typ 12 ? -.- xd seeeeent för mej xd

idag vaknade jag typ vid halv 10 :o sent även där xd haha men nu ska vi fortsätta att måla lite i stallet sen in till stan en snabbis för att  vattna farfars blommor xd och säkert ngt annat (y)

sen rida både siri o oki ikväll :D <3


detta blev ett långt inlägg men ville berätta allt xd


//  

Presentation


Bilden: www.fotohenke.se

Jag heter Mikaela och är 15 år .

Jag går alltså i 8:an på Södermöreskolan.

Jag bor hemma i ett hus med mamma , pappa och min storebror Viktor (18år) + 2 katter (Tarzan & Busen) och 1 hund (Tyson).

På fritiden rider jag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

HUR GAMMAL ÄR JUST DU SOM LÄSER MIN BLOGG?
 5-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 Äldre än något här (över 25år)

Länkar

Lämna ett spår efter dig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards