mikaelaberglund

Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Mikaela - 29 januari 2011 22:02


EN HELT UNDERBAR PERSON !


Du ska bara veta hur glad jag är att båda råkade ha väldigt tråkigt samma dag och vi kände egentligen inte varandra men vi bestämde att du skulle komma till mej, och du gjorde det med en gång typ!


Sen började det, efter den gången va vi typ hela sommaren, och det va ju så himla kul! 


Jag är så otroligt tacksam över att du finns och att vi började va, och du är en underbar person !


Behöver inte skriva mer- Jag älskar dej ! :)

Av Mikaela - 29 januari 2011 21:55


Tycker det är extra kul när jag börjar blogga igen och då helt plötsligt stiger statistiken och jag får kommentarer- det är kul! 


Ville bara säga det !


TACK !


OCH JAG ÄLSKAR ATT FÅ KOMMENTARER PÅ DET JAG SKRIVER, SÅSOM TIPS, OCH VAD NI VERKLIGEN TYCKER ! :)

Av Mikaela - 29 januari 2011 21:28


... att jag har börjat träna på gym oxå :D 

Med kompisar, i ett litet lagom gym här i Påryd..

Tyvärr gör knäet ont på löpbandet  :((

Första gången gick det jättebra, men nu inge vidare med det går nog efter ett tag iaf.. Sen går jag på vuxengympa (varje onsdag) eller ah, jag började i onsdags ;) Och tro mej- det är jobbigt ! :o Haha


Jag har bestämt att jag ska bli vältränad o smalare :D 

*Tystnaden som uppstår när Mikaela sa att hon skulle bli vältranad o smalare* xd

Hahah nä men skämt o sido så har jag ingen kondis oså, och det behöver jag, och jag är nästan lite stolt att jag äntligen tagit tag i det (a)


...

Av Mikaela - 29 januari 2011 21:11

















was it something i said or something i did?

did my words not come out right?

though i tried not to hurt you

i really tried...

Av Mikaela - 29 januari 2011 21:02


Vaknade ca 8 idag , gick upp o åt frukost.

Gick sen ner o tog ut hästarna, snabbt hem igen och in i duschen- kom på att jag hade lite bråttom .. ;)


Till konfan vid 10.. gjorde tråkiga saker, och hade det till 16.00 ?! :o Eller okej , vi slutade lite tidigare men ändå ..

Blääääää


Sen gick jag hem, och ner till stallet o fixade det, tog in hästarna oså :)


Det va typ min dag det, konfan förstörde allt !



 


 


 


Några av bilderna sen konfalägret-10 - det saknar jag faktiskt !   

Av Mikaela - 29 januari 2011 21:01


Vila..


(konfa hela dagen och sen fixade jag stallet)

Av Mikaela - 29 januari 2011 20:59


Och jag är ganska nöjd iaf, kankse gör om allt, till likadant, men en ljusare rosa-tycker den är liite för skarp .. :(



vad tycker ni ?

Av Mikaela - 29 januari 2011 20:07


Ja, uppdateringen har inte varit jättebra för att jag helt enkelt inte haft tid... Och när jag väl har tid så sitter Viktor (min bror) vid datan! Därför vill jag ha en egen datoooor !


Tänker berätta kortfattat vad som "hänt" inom ridningen och skolan oså.


I ridningen så flyter det på nu, vilket jag tycker är skitkul!

Hoppade LA nu på Nyårshoppet, och fick ett pet :D GALET BRA för mej och Oki!

Och sen så har Cilla erbjudit sig att hjälpa oss inom dressyren, vilket vi gärna tar emot. Så vi har varit i Krankelösa ridhus och vi har börjat från början - han ska ta/förstå hjälperna helt enkelt.  Har inspääning på honom, fast de är inte speciellt inspända, men mer att han ska ha en låg och avspänd form och llt sådant- mkt lättare med sånna, han blir super med dom, och tillslut kommer hn nog gå riktigt bra utan dom oxå :)

Träningarna har ju börjat, och vi är nu i Krankelösa ridhus- mindre än Ingelstorp, men det tycker jag är lite positivt oxå- då får vi mer vana vi trångt och att hindrena dyker upp snabbt oså ! Och träningarna flyter på superbra . 

Däremot här hemma så har jag nästan bara kunnat skritta hela vintern, eller sen det blev isgata och "hård" snö -.- Det är piss! Och nu vill tom jag att snön ska försvinna och att det ska blir vår / sommar :)


Skolan då.. Ja , inget speciellt mer än att jag vill att den ska försvinna ? ;)

Nä , men själva skolan är väl ganska  okej, men dessa j****la läxor !!

Vi har kul i klassen, lite väl kul på lektionerna kanske, det tycker lärarna iaf ;)


Och ja, nånting mer ? Jo, Johanna har ju flyttat tillbaka till Öland nu, vilket är bajs.. Inget mer att säga om det :( Fast hon går ju iaf kvar i skolan .


Och Bina är lite mer igång nu, eller Emmie va här för nån helg sen och då red vi Oki och Bina. Bina skötte sig ypperligt och vi fixade ihop ett träns till henne , då gick det bättre att rida ;)


Här hemma är allt som vanligt:) Inget som har hänt direkt , mer än att Viktor är 18 nu :p


-------------------------------------------------------------------------------------------------


Headern ska fixas lite , men annars ska det nog se ut så här .. Härmade Ebba men svartvitt/rosa, men hennes blogg är ju bara såå fin, så jag va tvungen :)

Sen ska jag nog härma henne med överskriften med xd ("LÖRDAG 29/1" )


Imån är det tävling i Nybro och jag ska hoppa LC+5 och LB !



Och jag tror att jag ska härma alla andra med det här enskilda inläggen med ridning  ("Oki Doki 29/1").. Ska fundera lite på det :)



Hejsålänge, ska fixa lite med bloggen nu tror jag :)


   

min första header , tror jag :)



Presentation


Bilden: www.fotohenke.se

Jag heter Mikaela och är 15 år .

Jag går alltså i 8:an på Södermöreskolan.

Jag bor hemma i ett hus med mamma , pappa och min storebror Viktor (18år) + 2 katter (Tarzan & Busen) och 1 hund (Tyson).

På fritiden rider jag

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

HUR GAMMAL ÄR JUST DU SOM LÄSER MIN BLOGG?
 5-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 Äldre än något här (över 25år)

Länkar

Lämna ett spår efter dig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards