mikaelaberglund

Alla inlägg under juli 2011

Av Mikaela - 31 juli 2011 17:26

Rubriken ..va ju fin..? 


Idag har jag inte kunnat blogga förrän nu.. Vaknade ganska sent , o åt frulle odedär .

Sen fick vi ha hästarna på bete hos Eva o dom nu , så vi åkte upp o fixade hagen, staketet ode ;)

Hem, o hämta hästarna .

Red ner dom till hagen från stallet, det är en bit !

Red Goldy o hade Oki  på släp-  vilka hästar jag har! Bara går på utan dumheter o oki hängde på. Travde faktiskt lite med då jag kände att de inte va ngt problem, och Goldy bara trippar på , försöker inte öka eller ngt, bara går på, o Oki hänger med ! Dessutom va hon lätt att sitta på henne barbacka :D

Underbart ! 

Släppte dom i hagen och wooow vilken action de blev ! .. Eller? ;) haha hände absolut ingenting  xd Aja dom uppskattade nog gräset förhoppningsvis!

Ska bara gå där någon timme idag, sen hämtar vi dom. Imån ska vi åka upp dit, o sen rider jag med Linn oså oxå! :D 


Naaajs .


Nu ska vi snart äta. Hungrig nuu !

Sen blire nästan till att hämta dom igen då mamma jobbar inatt med. Nää, men en stund kan vi vänta men inte för sent ;)



Goldy första dagen, o söta Oki i bakgrunden !:D  

.

Av Mikaela - 31 juli 2011 01:08

 


I heard
That you're settled down
That you found a girl
And you're married now
I heard
That your dreams came true
Guess she gave you things
I didn't give to you

Old friend
Why are you so shy
It ain't like you to hold back
Or hide from the light

I hate to turn up out of the blue
Uninvited
But I couldn't stay away
I couldn't fight it
I'd hoped you'd see my face
And that you'd be reminded
That for me
It isn't over

Never mind I'll find
Someone like you
I wish nothing but the best for you
Too.. Don't forget me
I beg
I remember you said
Sometimes it lasts in love
But sometimes it hurts instead
Sometimes it lasts in love
But sometimes it hurts instead
Yeah

You'd know
How the time flies
Only yesterday
Was the time of our lives
We were born and raised
In a summer haze
Bound by the surprise
Of our glory days

I hate to turn up out of the blue
Uninvited
But I couldn't stay away
I couldn't fight it
I'd hoped you'd see my face
And that you'd be reminded
That for me
It isn't over
Yeah

Never mind I'll find
Someone like you
I wish nothing but the best for you
Too.. Don't forget me
I beg
I remember you said
Sometimes it lasts in love
But sometimes it hurts instead, yeah

Nothing compares
No worries, or cares
Regrets and mistakes
They're memories made
Who would have known.. How..
Bittersweet
This would taste

Never mind I'll find
Someone like you
I wish nothing but the best for you
Too.. Don't forget me
I beg
I remember you said
Sometimes it lasts in love
But sometimes it hurts instead

Never mind I'll find
Someone like you
I wish nothing but the best for you
Too.. Don't forget me
I beg
I remember you said
Sometimes it lasts in love
But sometimes it hurts instead
Sometimes it lasts in love
But sometimes it hurts instead
Yeah, Yeah..





Av Mikaela - 31 juli 2011 00:52

Nu är jag hemma från arbetspasset :D haha , Majsan o alla kom hem o så körde dom hem mej :)

Dom hade damp barnen idag xd men samtidigt är det kul :) Riktigt bra betalt med , idag fick jag även mer eftersom jag hade 3 ungar idag xd Haha , yeeey (y)


Nu ska jag kolla runt lite mer o chatta med folk. :) Fixar med min header med- blir den bra ?


Hörs imån tror jag , pusshej!



 

Av Mikaela - 30 juli 2011 22:28

Är fortfarande barnvakt, eller ska va det ett tag till!

Har ätit, o dom har dampat o nu spelar dom o är fortfarande pigga, men dock inte jag , hah. Sen är jag ju sjuuukt mörkrädd oxå! Så börjar bli lite rädd ;) 

Ni får gärna underhålla mej på chatten på facebook eller på sms , eller vad som ! :))


Ja, underhåll mej snälla xd

Av Mikaela - 30 juli 2011 17:27

Att det kan va så svårt att blogga?;) 


Imåndags hämtade jag min nya storhäst, Goldy ! Och ett inlägg kommer upp senare om henne o.s.v (när jag är hemma)


Nu är jag barnvakt, åt Gry, Måns och Tove- vilket ger till full fart här xd hahah


Har precis ätit o nu leker dom.. ;)

Ebba va hos mej idag , eller från igår.:)


Även när jag skriver om Goldy kommer alla ridpass upp i veckan, om både Oki o Goldy:) Nu blir det mer "jag lever" :p 

Av Mikaela - 26 juli 2011 11:33

Gick upp tidigt o morgonfodrade, gick hem, och sen släppte vi ut dom vid ca 9 . halv 10:) Oki o Goldy får gå tillsammans nu, och de gick hur bra som helst :))


Nu har jag latat mej ett tag, o alldeles strax ska jag till stallet o mocka o rida :) Blir skogen med Goldy , Oki får gå i skogen eller bana, har inte riktigt bestämt mej :)

Av Mikaela - 26 juli 2011 11:00

Jag tycker att jag väntar med all info om Goldy tills ikväll, då jag har kankse mer bilder o.s.v, nu har jag en bild när hon står i hagen men ah bättre med allt sen !


Men kan ju berätta hur det såg ut igår ?:)


Vi åkte dit (mamma, pappa o jag) och mötte Jenna , vi åkte vidare till hennes hem, alltså hos hennes föräldrar med !

Fick lite saker där sen stack jag och Jenna till stallet och mamma o pappa stannade kvar där o pratade o skrev papper o.s.v. 

Jenna o jag red en runda och ja, man kan inget annat än att älska hästen !

När vi va klara kom mamma, pappa, o hennes föräldrar med transporten ode. Vi lastade in ännu mer saker o sen även Goldy .

Dock blev det lite känslosamt eftersom dom blev ledsna oså, och jag är väldigt lättpåverkad, så det slutade med att jag oxå grät  lite ..;)

Vi åkte iaf sen och resan gick mkt bra hem! Sen tog jag in henne o fixade lite osådär . Nu får alla täcken ode stå i kassarna tills Siri åker hem, har inte plats nu direkt (med tanke på det blir det filmning när dom åkt hem oxå, när allt kommit på rätt plats oså)


Jenna o hennes mamma o pappa är så underbara så ! HAr sagt att dom får komma o hälsa på när dom vill, för de skulle jag oxå tycka bara va roligt :) Riktigt härliga människor!


Nu kommer jag alltså även skriva om Goldy, om ridning o allt som hör där till, och ni får hänga med i alla svängar :D haha

Av Mikaela - 25 juli 2011 22:52

orkar inte blogga ikväll, så det kommer upp bilder imån.. Men nu står fina Goldy i vårt stall :)

Alltså va det de som skulle hända , för er som inte förstod det :D


Mer info imån!...

Presentation


Bilden: www.fotohenke.se

Jag heter Mikaela och är 15 år .

Jag går alltså i 8:an på Södermöreskolan.

Jag bor hemma i ett hus med mamma , pappa och min storebror Viktor (18år) + 2 katter (Tarzan & Busen) och 1 hund (Tyson).

På fritiden rider jag

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

HUR GAMMAL ÄR JUST DU SOM LÄSER MIN BLOGG?
 5-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 Äldre än något här (över 25år)

Länkar

Lämna ett spår efter dig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards