mikaelaberglund

Alla inlägg den 6 december 2010

Av Mikaela - 6 december 2010 18:20


började med att hoppa upp då, och sen skrittade jag iväg, mot den delen av hagen då ;) och då tog jag upp mobilen o skulle titta va klockan va, och ja, jag tappar den i snön ! xd hahah ah, då hoppade jag av o kutade in med oki bakom mej och in i stallet o la den vid fläkten , sen ut igen xd 

fy vad snäll häst jag har ! (L)


sen hoppade jag upp då o började rida, och det gick bra igen , :) jättekul!

red barbacka .. :)


och sen skulle jag smacka på oki lite för han svarade inte riktigt o då svarade han och då blev det lite för fort (för underlaget) och då snubblade han till o gick typ halvt ner på knä och jag trillade rakt ner i snön med ansiktet före ! :D hahah 

oki sprang till dörren (de går ut till hagen genom en dörr till stallet, vi behöver inte gå ngnstans för att släppa ut dom, bara gå i stallet till den dörren;))

men när jag kom så stod han still o jag hoppade upp - igen!

bara för att han inte skulle svsluta med att jag trillade av lxm xd hah

så då galopperade jag lite till o det gick bra o sen gick jag in !



lite annorlunda :p hahah



det va allt, nu blire plugg....

Av Mikaela - 6 december 2010 16:25


hejsan :))


idag på morgonen gick inte jag till skolan för att jag skulle till tandläkaren :)

dom fixade  donade i munnen -.- fast om man ska se det positivt är det ju ganska snällt utav dom att fixa såntdär smått, dom kunde ju lika gärna ha tagit bort den nu eftersom det ser bra ut nu ;) haahha men nej, det ska vara perfekt !


sen åkte vi då till skolan, och det va ingen jättejobbig dag precis ;) typ DISA o ah inget jobbigt ;D


johanna va sjuk idag däremot :( <3


och - vissa människor kan gå o ta sig ngnstans!!!! är så jävla trött på detta nu ....!


men iaf så skulle vi ju då hem och bussen körde typ in i ett staket eller ah , vid parkeringen när den skulle svänga om eller ja jag vet inte riktigt xd så där stod vi en stund ...

kom iaf tillslut hem och har nyss ätit mat och ska ner till stallet :) 

ska rida oki barbacka tror jag , i hagen , galoppera honom osåsär ;)


alltså "hagen" låter lxm inte bra xd men det är deras nedersta del av hagen som är ingägnad (man kan stänga in till den andra delen) och ja det är som en slags ridbana med gräs ;) den är ganska stor tycker jag, och jämn :) lite nerför oså på vissa ställen med om det är nånting så är det stora stenar o dom hinner man ju se ;) annars är det rent oså .. ville bara förklara det, kan kanske rita på paint eller ta kort på det ngn dag :p


ja nu måste jag gå ner snart ;) 


hejdåå :)

Presentation


Bilden: www.fotohenke.se

Jag heter Mikaela och är 15 år .

Jag går alltså i 8:an på Södermöreskolan.

Jag bor hemma i ett hus med mamma , pappa och min storebror Viktor (18år) + 2 katter (Tarzan & Busen) och 1 hund (Tyson).

På fritiden rider jag

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

HUR GAMMAL ÄR JUST DU SOM LÄSER MIN BLOGG?
 5-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 Äldre än något här (över 25år)

Länkar

Lämna ett spår efter dig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards