mikaelaberglund

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

AJ MY NOSE

Av Mikaela - 2 augusti 2011 18:28

Träningen gick väl ja, haha. Ehm, ja framridnigen gick jättebra han va as fin !


Men när jag skulle brodda idag så va hans skor så pass slitna eller dåliga så ett broddhål i varje fram gick inte att gänga. Skitsamma vad som gick eler inte- vi fick iaf skita i att brodda! 

Och.. åkte iaf. 


Framridningen gick kalas! Och även när vi hoppade första övnningen, bom-6galoppsprång-grind-6galoppsprång-bom. Han va lite stark men inga problem med underlaget.

Sen skulle vi hoppa den linjen o sen vänstersväng upp på vågen , bruten linje till grinden igen sen bruten linje till höger till oxer. Gick bra allt. Till grinden, skuolle ha 6galoppsprång dit, och vi TROR att det va så att då drog han iväg lite , jag är kvar i handen för jag ska ha in 6galoppsrång lxm. Sen kommer vi då nära hindret o ska hoppa, då när han hoppar upp så släpper fästet bak o han glider lxm fram o sätter sej o sen lägger sej på sidan, jag trillar av o har förmodligen fått hans nacke på näsan, o sen bomhållaren på låret/rumpan. Han springer iväg, men vi får tag på han. 

Beslutar att inte fortsätta träningen då vi inte har broddat o vill lxm inte riskera att det blir så igen o.s.v. 

Travade han o han hade inte ont iaf. Sen skulle jag hoppa ett hinder bara för att, men nä han va typ livrädd för det, så då skiter vi det helt o hållet! Travade o galopperade på en volt o han va jättefin igen.

Varför vi inte tryckte över honom över hindret då efter när han va rädd eller så, va för jag gillar egentligen inte gräs o då när de hände, så blir jag inte den som trycker över honom , och om det då blir samma igen att han kommer nära osådär så kan han ju gå kull igen. Så nej, jag kände ite för att göra de...

Ska hoppa på ridbanan här imån bara för mej själv oså- jag blir lätt nu "tänk om han ite hoppar". 


Synd, men så är det. :) 


Nu har jag bara fruktansvärt ont i näsan o den är svullen på ena sidan, aoooch!

Men blåsan gick ganska bra att rida med, virade in den med linda oså igen xd haha

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 2 oktober 2011 18:39

        www.mikaelaaberglund.blogg.se

Av Mikaela - 12 augusti 2011 21:54

Ville bara säga att jag lever, det gör jag ! Men har inte haft nååååån som helst lust att blogga! Har inte det nu heller, funderar på att lägga ner den ? Inte ta bort den, men bara ha den för att skriva någon gång ibland eler när jag vill. Vi får se....

Av Mikaela - 4 augusti 2011 14:07


          Ni kankse inte ser så mkt på första bilden ? Men va tvungen at göra så , det va en bild med "alla vi 5" som va ganska långt ifrån, så ah. Och vi skulle trycka upp näsan som en gris, skulle ge det till en i "gänget" ;) haha     ...

Av Mikaela - 4 augusti 2011 13:33

Har duchat kroppen nu, o smörjt in mej o allt.. Om ca 1 h ska jag köra hö.. Haha, bar planerat ;)  Nä men nu ska jag ner till stallet o fylla vatten o sopa sen köra hö sen rida Goldy lina henne och fixa lite med oki med (han blir ride...

Av Mikaela - 4 augusti 2011 11:31


   

Presentation


Bilden: www.fotohenke.se

Jag heter Mikaela och är 15 år .

Jag går alltså i 8:an på Södermöreskolan.

Jag bor hemma i ett hus med mamma , pappa och min storebror Viktor (18år) + 2 katter (Tarzan & Busen) och 1 hund (Tyson).

På fritiden rider jag

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

HUR GAMMAL ÄR JUST DU SOM LÄSER MIN BLOGG?
 5-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21-25 år
 Äldre än något här (över 25år)

Länkar

Lämna ett spår efter dig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards